Dagens Dagbok - Måndagen den 18 augusti 2008 - Dagens Jobb.

Tredje arbetsdagen för terminen, men den första "riktiga" arbetsdagen i dag, eftersom alla barnen i skolan började i dag.


Dagen började med att mobilen larmade klockan halvfem... Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Lite drygt en timme senare, fem över halvsex, så gick jag iväg till bilen, och körde till jobbet.


Kom fram till jobbet vid kvart i sex, gick in, larmade av, och bytte om till arbetskläder. Jag var först, som nästan alltid, och sen vartefter så kom övriga kollegor.


Klockan sex började vi att jobba, och jag började som alltid med att vara i "skalen", alltså rummet där vi fixar grönsakerna.


Jobbade en timme, till klockan sju, och sen blev det frukost med fika. För mig så blev det två stycken Wasa Sport Plus-mackor med mjukost och paprika på.


Sen så fortsatte jag att jobba med grönsakerna en stund till, innan jag vid åttatiden övergick till att "duka".


Vi kallar det att duka när vi iordningställer dom tre matsalarna inför lunchen. Så jag dukade fram till klockan nio, då vi mattanter äter vår lunch. För min del så åt jag bara från vår salladsbuffé i dag: blandad vetesallad, blandad pastasallad med tonfisk, plus rivna morötter med lite dressing.


Efter vår lunch, och fika efteråt, så fortsatte jag med dukningen fram till klockan halvelva.


Sen mellan halvelva och halvett så har vi vår lunchservering. Jag jobbade som tvåa i stora matsalen. Det innebär att jag har hand om allt i den matsalen utom själva maten, för det har den som jobbar som etta hand om.


Vi serverade köttbullar med potatismos i dag. Och salladsbuffé.


Det blev väldigt hektiskt under lunchserveringen i dag, för det var många som kom och åt samtidigt. Eleverna hade inga riktiga lektioner i dag, så dom kom nog lite som dom ville och åt.


Klockan halvett, när lunchserveringen var över, så fikade vi. För min del så blev det kaffe, plus ett päron och ett äpple till.


Efter fikat så städade vi matsalarna. Jag torkade borden och sopade golven.


Och så blev klockan två, och vi fick gå hem efter vår första riktiga arbetsdag.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad bra och trevligt du har beskrivit ditt (vårt) jobb idag :-) kram

2008-08-18 @ 17:38:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Jag tyckte att jag kunde göra mig till lite så här första dagen! ;-D

2008-08-18 @ 18:19:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Skönt att första dagen är avklarad, eller hur? Det måste vara lite jobbigt att komma igång efter så lång ledighet, jag skulle ha det jättetufft. Sedan brukar det ge sig, bara man börjar...Ha det bra, här börjar inte skolan förrän om en vecka.

2008-08-18 @ 18:41:11
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, vi är nog lediga lite för länge egentligen... Det är väl därför som det är så svårt att komma igång igen. Men nu ska det väl rulla på, när den första dagen är över.



Ha det bra du också! :-)

2008-08-18 @ 18:59:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0