Dagens Dagbok - Tisdagen den 12 augusti 2008 - Förmiddagen. (Med tre fotografier).

Jag gick iväg mot Centrum vid strax före halvtio, och så mötte jag upp med min Mamma där, när hon kom med bussen.


Först så gick vi ut på en promenad. Vi gick ungefär samma sträcka som jag gick igår. Först ner mot Farstastrandsbadet, och sen längs med Magelungen på den mysiga promenadvägen där. Vi vände efter ungefär en halvtimme, och så gick vi samma väg tillbaka igen.


När vi kom till Centrum, vid halvelvatiden, så gick vi och fikade. Vi satte oss ute på Café Maja mitt på Torget. Jag tog en Caffe Latte och en bägare med två kulor glass. Sen så satt vi där en stund och pratade.












Efter det så gick vi in i Centrumet. Först så gick vi till OnOff och Mamma tittade lite på dammsugare. Sen så gick vi till Åhléns där Mamma tittade lite på kläder. Efter det så gick vi till Axelssons, och där köpte sig Mamma två stycken tröjor. Slutligen så blev det ett besök på SystemBolaget där Mamma köpte två flaskor rödvin.


Efter det så gick vi hem till mig, och så fikade vi igen. Kaffe och några mackor till lunch blev det för oss båda.


Och helt plötsligt så kom det ett oväntat besök. Det var min syster Anette som kom förbi. Hon hade varit i Farsta Centrum i ett ärende, och kom och hälsade på. Hon satt och pratade en stund, men efter en stund så skulle hon hem. Då passade Mamma på att få skjuts hem av henne. Så vid ettiden så åkte dom båda två iväg.

Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken härlig dag det blev och vad härligt med "oväntat" besök samt skjuts av Mor hem ;-) Kram

2008-08-12 @ 15:59:10
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, precis! Och sen så blev det ännu mer Mamma och även Pappa! Fortsättning följer i eftermiddagens dagbok! ;-D

2008-08-12 @ 17:58:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Niclas

Har varit hos mina föräldrar med idag och umgåtts med dom. Har haft jätte trevligt. Följer som alltid din blogg som vanligt. Måste ju kolla vad ni sysslar med. Och vill inte missa något... alltid lika roligt!!! Tomt här när ni var i turkiet... skratt... Ha det riktigt gott! /Niclas

2008-08-12 @ 19:25:54
URL: http://niclasorebro.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Låter som att du haft en bra dag idag. Din mamma ser så snäll och mysig ut. Tänkte också passa på att umgås med mamma imorgon då min sambo jobbar.



Vi såg "Bucket list" igår, och den var bra men sorglig. Min sambo ville inte se den först men han satt vid datorn i tv-rummet och kikade hela tiden ändå. Efter filmen var slut så erkände han att han tyckte att filmen var riktigt bra :)

Jag lyckades att låta bli att gråta under större delen av filmen, men på slutet då han fick brevet av honom på sjukhuset (minns inga namn också vill jag inte skriva för mycket för de som vill se filmen men inte gjort det än),då kom tårarna. Sedan gick det knappt att sluta. Det jag inte tycker om med sådana filmer är alla tankar man får efteråt. Först skämdes jag över att jag hade gnällt hela kvällen att jag hade tråkigt (jag menar, de som är sjuka vill inte annat än att få bli friska och ha tråkigt..) Sedan kommer alla tankar att det lika gärna kan hända någon man älskar (eller en själv). Det är tvåsidigt att se sådana filmer, det poitiva är att man kanske tänker till innan man klagar och gnäller men det negativa är oron över hur skört våra liv egentligen är.



Kramar

2008-08-12 @ 21:33:34
Postat av: Bim

---> Niclas: Hej! Kul att du fortfarande följer min blogg! Och att du gillar den! Och att du saknade oss när vi var i Turkiet!



Jag följer faktiskt din blogg troget också! Även om jag är värdelös på att kommentera!



Ha det så bra du också! :-D

2008-08-12 @ 21:36:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad fin din mamma var idag, har hon nya glasögon? Supersnygging!

2008-08-12 @ 21:40:16
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Josefin: Hej! Jag vill bara säga först att jag älskar dina långa kommentarer! :-)



Ja, det var en mysig dag i dag. Och min Mamma ÄR snäll och mysig! ;-D



Kul att du såg "The Bucket List". Och att du tyckte om den! Jag hade också svårt att sluta att gråta på slutet, men jag tyckte ändå att filmen var positiv. Och att det nog är bra att man tänker till lite ibland.



Kram på dig, och ha en fortsatt trevlig kväll.

2008-08-12 @ 21:40:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Petra: Tack! Vilken gullig kommentar! Och hon har faktiskt nya glasögon! Har nog haft ett kort en gång förut på henne med dom, men du kanske missade det! Och hon är faktiskt supersnygg! Önskar att jag ser ut så där när jag ska fylla 79! :-)

2008-08-12 @ 21:44:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det låter ju bra att du tycker om långa kommentarer. Ibland undrar jag om jag kanske skrivit för mycket, men nu vet jag att det bara är att skriva på :)



Ja jag tror också att det är bra att tänka till ibland (även om man får en klump i magen och en massa funderingar).



Har varit en på en långpromenad ikväll, och det regnade inte (helt otroligt) Det var så skönt ute, alldels ljummet.



Ha en fortsatt bra kväll du också!



Kram

2008-08-12 @ 21:52:43
Postat av: Bim

---> Josefin: För mig så får du skriva hur många och hur långa som du vill! Det är ju kommentarerna som gör att det är ännu roligare att blogga! :-)



Visst ska man tänka till ibland. Men jag tänker nog lite för mycket oftast... Jag är en sån som oroar mig för allt i förväg! Och speciellt när det gäller Jimmy och Jenny...



Här har det regnat hela kvällen... Men det var fint på dagen!



Kram! :-)

2008-08-12 @ 21:58:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0