"The Ruins" (Ruinerna)

         


"The Ruins" (Ruinerna) - 2008

"Fyra amerikanska vänner, på semester i Cancún, Mexiko, möter en annan turist vars bror är försvunnen. De fyra bestämmer sig för att hjälpa honom i sökandet men upptäcker snart att de gett sig ut på djupt vatten."

(Kopierat från LoveFilm).

Jag läste nyligen den här boken, "Ruinerna" av Scott Smith. Boken var väldigt bra, och jag gav den 4,5 av 5 i betyg. (Här är länk till min bokrecension).

Men filmen tyckte jag inte alls var lika bra. Jag vet inte om det berodde på att jag hade läst boken först, och jämförde med den. Eller om jag hade tyckt att den inte var speciellt bra, även om jag inte hade läst boken innan.

Filmen var ju inte direkt dålig, men ändå inte långt därifrån. Boken var ju mycket mer skrämmande än vad filmen var. Jag blev inte rädd någon gång av filmen, däremot äcklad ett par gånger. För den var väldigt blodig med närgångna bilder.

Men filmen var ändå godkänd. Det är ju inte så lätt att hitta riktigt bra skräckfilmer, så den var ändå helt okej. Så gillar man skräckfilmer, och tål blodiga scener, så kan jag rekommendera den. Tyckte att det var bra skådespelare i filmen. Men jag kan ändå hellre rekommendera att läsa boken istället. För den var mycket, mycket bättre.

(Länk till filmen på MovieZine).

Betyg: 3 av 5.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Tål blodiga scener, oj den filmen lät otäckt. Nu vet jag att jag ska hålla mig långt borta från den här filmen ;)

2008-08-23 @ 01:23:11
Postat av: Bim

---> Josefin: Njae, den där filmen är nog inget för dig! Inte med tanke på vad du har sagt, och hur du brukar vara. ;-D

2008-08-23 @ 09:14:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Duvan

Filmen når sällan upp till boken. Jag hörde tidigare att den där filmen var riktigt dåligt så jag hoppar nog den, kanske läser boken istället:)

2008-08-23 @ 10:12:06
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Duvan: Jag håller absolut med dig. Filmen når sällan upp till bokens kvalitet. Men det finns ju lysande undantag också, när filmen är lika bra som boken, och ibland till och med bättre än boken.



Tyckte inte att filmen var riktigt dålig. Den är ändå lite sevärd. Kanske inte på bio, men gratis hemma i alla fall. Men boken var superbra! Så den kan jag verkligen rekommendera!

2008-08-23 @ 10:16:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0