"The X-files: I Want to Believe" (Arkiv X: I Want to Believe)

         


"The X-files: I Want to Believe" (Arkiv X: I Want to Believe) - 2008

"I de vinterklädda bergen i Virginia har en grupp kvinnor blivit bortförda och enda ledtråden till deras försvinnande är de groteska kvarlevorna som dyker upp i snön längs motorvägen. Då myndigheterna letar febrilt efter ledtrådar till kvinnornas försvinnande väljer de att följa upp en vanärad prästs tvivelaktiga visioner. Det leder dem till en plats där hemliga medicinska experiment äger rum. Ett solklart fall för Arkiv X, men problemet är att FBI la ner alla undersökningar kring paranormal aktivitet för flera år sedan. Bästa teamet för jobbet är före detta agenten Fox Mulder och Dr Dana Scully som inte har någon önskan att besöka deras mörka förflutna igen. Men lösningen på dessa fruktansvärda brott finns därute och det är upp till Mulder och Scully att hitta den."

(Kopierat från LoveFilm)

Jag älskade serien Arkiv X när den började att gå på teve i mitten på nittiotalet. Följde den i ett par år, men sen så tröttnade jag, vilket jag alltid gör på alla serier.

Kul att återuppliva gamla minnen och se den här filmen nu. Och den var väl helt okej tycker jag. Inget mästerverk som jag kommer att minnas kanske, men helt okej underhållning. Så jag kan rekommendera den.

Betyg: 3 av 5.


Kommentarer
Postat av: NeroAnima

Jag har sett alla avsnitt av arkiv x och såg därmed denna filmen på bio när den hade premiär... Jag blev besviken, hela filmen kändes som ett långt (och hyfsat tråkigt) avsnitt. Jag tyckte även att Scully och Mulder tappat sina karaktärerna i den nya filmen.

2008-08-12 @ 10:42:13
URL: http://www.neroanima.com
Postat av: Bim

---> NeroAnima: Ja, om man är ett sånt stort fan som du är, då kan jag faktiskt förstå att du blev lite besviken. Men för mig så var filmen helt okej.

2008-08-12 @ 13:37:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Är filmen läskig? Jag såg bara Arkiv X ibland när serien gick (och det jag såg tyckte jag inte var så läskigt). Men det är bäst att höra om den var det innan jag kanske ser den :)

2008-08-12 @ 21:43:43
Postat av: Bim

---> Josefin: Nej, jag tyckte inte den var läskig alls.

2008-08-12 @ 21:47:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Då vågar jag se den. Jag skulle ju se "The happening" (visst hette den så?) men du skrev att den var ganska blodig så då lät jag bli. Min sambo såg den själv och sa att det var verkligen ingenting för mig. Det är ju bra att du ser filmer innan och skriver om dom så jag vet om det är någonting som jag vågar se ;)

2008-08-12 @ 21:58:24
Postat av: Bim

---> Josefin: Hjälp! Vilket ansvar jag fick nu! Tänk om du tycker att filmen är läskig nu då!? Då är det ju mitt fel! ;-D

2008-08-12 @ 22:02:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jag lovar att inte anklaga dig om jag blir rädd :)

2008-08-12 @ 22:22:00
Postat av: Bim

---> Josefin: Hihihi! Tack! ;-D

2008-08-12 @ 22:25:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0