"Tillsammans - Andra boken" av Denise Rudberg.



---------    

Recension av boken: "Tillsammans - Andra boken" av Denise Rudberg. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker.)  

---------   


"Sommaren är över. Nu kommer hösten till Stockholm.


Under sommaren som gått har Alexander varit på västkusten tillsammans med sin mamma och syster. Det sista han såg av Theresa var när de kysstes på husbåten strax innan han åkte. Theresa har under sommaren umgåtts nästintill dygnet runt med Jakob. När skolan börjar vet ingen av de tre hur de ska förhålla sig till varandra. Det enda de vet är att det finns starka känslor inblandade...


Det här är den andra boken i serien Tillsammans. Denise Rudberg har en rad publikframgångar bakom sig med romaner som "Väninnan", "o.s.a"., "Storkek 37", "Jenny S" och "Matilde".


Denise Rudberg är född 1971 och bor i Stockholm med man och två barn. Tidigare bodde hon i New York där hon studerade film och dramaturgi. Med början i november kan Denise Rudberg ses i TV4 Plus där hon tillsammans med Camilla Läckberg är värd för ett bokprogram."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Jag gillar ju mycket Denise Rudbergs vuxenböcker. Men jag tycker också att det är kul att läsa ungdomsböcker ibland. Och för ett år sen så lästa jag den första boken i den här serien, boken "Tillsammans" som jag recenserade HÄR. 

Jag läste någonstans att det kommer en tredje bok i serien, nästa år. Och det behövs nog, för den här boken kändes väldigt oavslutad på något sätt. Den var väldigt tunn, väldigt kort, och väldigt lättläst, och det kändes på något sätt som om den aldrig riktigt började. Så det behövs verkligen en tredje bok i serien. 

Men jag tyckte ändå att den var bra. Man får ju ändå tänka på att den är skriven för större barn och ungdomar. Så jag kan ändå rekommendera den, men man bör nog läsa den första boken innan man läser den här. 
///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0