"Varg Veum - 2 - Törnrosa" (Tornerose)

         


"Varg Veum - 2 - Törnrosa" (Tornerose) - 2008

"Varg Veum får i uppgift att hitta den 16-åriga Lisa och hennes pojkvän Peter som rymt hemifrån. Han hittar Lisa i Köpenhamns horkvarter och Peter hittas mördad på ett hotellrum. För att hitta mördaren måste Varg gräva djupt i de två familjernas förflutna, ett förlutet fyllt av lögner och mörka hemligheter..."

(Kopierat från LoveFilm)

I går så såg vi den första av dom sex Varg Veum-filmerna.
Recension på den finns här.

Den här andra filmen var ännu bättre tycker jag. Och jag ser fram emot att se dom övriga fyra filmerna.

Betyg: 3,5 av 5.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja precis, filmerna tar sig :)



2008-08-31 @ 19:40:39
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, den andra var mycket bättre än den första. Eller så är det det att man har lärt känna personerna. Men storyn var bättre också.



Men du som säger att du är lite känslig... Den var ju faktiskt rätt så blodig! ;-D

2008-08-31 @ 19:44:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja det var den verkligen. Men jag brukar blunda och även hålla för öronen om det krävs, eller be min sambo ha på ljudlöst en stund. Min sambo brukar få säga till när det är fritt fram för mig att titta igen. Som tur är brukar man bli förvarnad innan de flesta hemska scener och då hinner jag blunda :)



Kramar

2008-08-31 @ 19:53:56
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Snäll sambo som sänker ljudet för din skull! :-D

2008-08-31 @ 20:06:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha han gör det nog mycket för sin egen skull också, annars vet han att jag blir mörkrädd och inte kan sova, och då håller jag han vaken också ;)

2008-08-31 @ 20:34:03
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Okej! Då förstår jag! ;-D

2008-08-31 @ 20:37:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bine

Attans! Jag hyrde visst den sista i serien igår, haha :) Jag får väll börja bakifrån då... Men den sista är iallafall bra kan jag lova! :)

2008-08-31 @ 20:48:23
Postat av: Bim

---> Bine: Okej! Bra! Då vet jag att jag kan se fram emot dom! :-)

2008-08-31 @ 20:51:56
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0