Dagens Dagbok - Fredagen den 5 december 2008 - Dagens Jobb.

Jobbade så klart precis som vanligt i dag också. Dagen inleddes med att Snurran och jag skurade golven i alla tre matsalarna. Sen blev det morgonfika klockan sju.


Efter det så gjorde jag i ordning i grönsakskylen inför leveransen på måndag. Sen gick jag in i diskrummet och tog hand om förmiddagsdisken. Och det gjorde jag även en stund efter vår lunch klockan nio.


Sen under vår lunchservering så var jag i lilla matsalen och jobbade som andreman. Och efter fikat klockan halvett så städade jag lilla matsalen.


Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Och allt flöt på bara bra.


Vi fick en ny ugn installerad i dag. Så husmor och våra två kokerskor var glada.


Dagens lunch var i dag fiskpanetter och potatismos. Och vår salladsbuffé förstås.


Och så blev det då veckans bästa stund, fredag eftermiddag klockan två, och vi fick gå hem och fira helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0