Dagens Dagbok - Måndagen den 22 december 2008 - Förmiddagen + Eftermiddagen.

Jag åkte iväg i bilen vid halvelvatiden, och var framme i Tumba vid elvatiden. Jag hämtade upp Jenny och Jocke, och så åkte vi ner till Willys i Tumba. Där handlade Jenny och Jocke allt som dom ska ha till sin julmiddag på juldagen. Och jag handlade också en hel del matvaror.


Sen så åkte vi till Tumba Centrum. Och så var vi på ICA och kompletteringshandlade lite. Vi var även på Apoteket och på Systembolaget och handlade en del.


När vi hade handlat klart så åkte vi hem till Jenny och Jocke. Dom plockade upp allt, och sen så fikade vi.


Jenny och jag gjorde sen nejlikapelsiner medan Jocke höll på med annat.


Sen så kom en av Jockes kompisar och hälsade på. Dom två spelade då Guitar Hero, och jag hjälpte Jenny att slå in julklappar.


Vid halvtretiden så tyckte jag att det var dags för mig att ge mig iväg hemåt. Först så skjutsade jag Jenny till deras närmaste affär, där hon kompletteringshandlade ytterligare. Körde sen hem henne igen, och så åkte jag hem till Farsta.


Jag kom hem vid halvfyratiden. Plockade upp allt jag hade handlat, kollade e-mail och snail-mail. Fixade med lite här hemma. Och sen så satte jag mig och gjorde månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna...


Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden, och då åt han och jag middag tillsammans. Sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.


Några bilder från dagen kommer lite senare i ett separat inlägg.


Men kolla gärna in Jennys Blogg! Där finns det fina bilder från hennes pyssel i dag! :-D

Kommentarer
Postat av: Linus

Vad är snailmail för något?

2008-12-22 @ 19:32:31
Postat av: Bim

---> Linus: Den vanliga posten som kommer i brevlådan! ;-D

2008-12-22 @ 20:06:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej.

Du är amerikaniserad :-)

Snigelpost på svenska nu fatta jag.

2008-12-22 @ 21:33:40
Postat av: Bim

---> Linus: ;-D

2008-12-22 @ 21:38:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0