Dagens Dagbok - Måndagen den 22 december 2008 - Morgonen.

Mobilen larmade klockan åtta i morse, och då gick jag upp. Sov i åtta timmar i natt, och det var skönt. La mig vid elvatiden i går kväll. Sen så läste jag i en timme i en ny bok: "Mia - Sanningen om Gömda" av Monica Antonsson. Hade tyvärr huvudvärk när jag vaknade i morse. Förmodligen för att jag hade glömt att öppna fönstret innan jag la mig. Jag brukar alltid ha det öppet, och ibland när jag glömmer det så vaknar jag oftast med huvudvärk.


Duschade, och gjorde mig i ordning, och sen så blev det förstås frukost med fika och lite nyhetsläsning i datorn.




Nu är klockan halvtio och jag sitter här med mitt kaffe vid datorn. Ska snart resa mig och fixa lite här hemma. Sen om ungefär en timme, vid halvelvatiden så ska jag åka iväg.


Jag ska åka hem till Jenny och Jocke i Tumba. Sen så ska vi alla tre åka och storhandla, förmodligen på Willys i Tumba. Dom behöver ju handla en massa mat, eftersom dom ska ha ungefär femton personer på julmiddag på juldagen. Och det är ju jobbigt för dom att släpa på allt när dom inte har någon bil.


Jag ska väl också handla en del. I alla fall ingredienser till min vitlökssill, som jag ska göra två stycken av. En ska jag ha med mig till min syster och hennes sambo på julafton, och en till Jenny och Jocke på juldagen.


I eftermiddag så ska jag nog ta och handla lite julklappar. Kanske att jag gör två satser till av mina chokladkarameller också. Och så ska jag nog börja att slå in alla julklappar också.




Senare i dag så ska jag blogga ett inlägg med alla våra julkort, tjugotvå stycken, under åren 1987-2008. Då hoppas jag att ni är med och röstar på det bästa julkortet! :-D


Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack för julkortet! Det var fint :-)

2008-12-22 @ 15:57:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack själv för ditt! Det var ju också fint! ;-D

2008-12-22 @ 17:46:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0