Dagens Dagbok - Måndagen den 29 december 2008 - Första Halvan av Eftermiddagen.

Redan klockan halvett så kom Jimmy hem från jobbet i dag. Dom hade lite ont om jobb på hans jobb, så han blev hemskickad redan klockan tolv. Han duschade och gjorde sig i ordning, och sen så satte han sig på sitt rum framför datorn.


Jag höll på och fixade som vanligt här hemma med lite allt möjligt. Och så varvade jag med stunder med datorn, och med boken. Läste så småningom ut boken också.




Nu snart så ska Jimmy och jag sticka iväg och gå på bio. Jag vill så gärna se den nya filmen "Australia". Och eftersom jag fick två biobiljetter i julklapp av jobbet, så bjuder jag med Jimmy på filmen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Australia verkar bra:)



Kommer du att göra någon lista om året som gått? Du brukar fixa till sådana så bra så jag har planerat att kopiera den! Om jag får och om du gör en.



Kramar, Johanna

2008-12-29 @ 16:24:44
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejhej! Jag såg längre ner att du har läst Sanningen om Gömda, och undrar vad du själv tror efter att ha läst alla böcker? Tror du Mia har "ljugit" eller tror du hon talar sanning i de tidigare böckerna? :) Jag har ännu inte läst Sanningen om Gömda, eftersom den inte har funnits i någon bokhandel jag varit på! God fortsättning och gott nytt år!

2008-12-29 @ 17:11:18
Postat av: Josefin

Hoppas att filmen är bra och att ni har det trevligt på bion :)



Hoppas att allt är bra. Jag har inte suttit vid datorn så mycket nu på sistone, igår var vi på dop i lappland så det tog hela dagen. Har varit till farmor och hälsat på också,annars tar vi det bara lugnt med lite promenader och så, och sover länge :)

Jag får väl läsa senare vad du tyckte om filmen, vi har funderat på att gå och se den men jag vet inte riktigt om det är nåt för mig.

Men jag såg att den nya Wallander har premiär snart, och den kommer jag att gå och se.



Kramar

2008-12-29 @ 20:18:00
Postat av: Bim

---> Johanna: Australia var jättebra! :-)



Jag har kopierat en lista från en annan blogg, som jag lägger ut senare i kväll eller i morgon.



Kram!

2008-12-29 @ 21:17:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Malin: Hej, hej! Ja, du... vad ska man tro?! Jag har ju alltid trott stenhårt på alla Gömda-böckerna... Men nu efter att ha läst den här nya boken, så tror jag nog att den är sann... Kanske det är så att sanningen ligger någonstans mittemellan!? Men jag tror nog att i så fall så lutar det över lite mot den här nya boken...



Böckerna finns både på AdLibris och på Bokus. Köp och läs! Och skriv gärna sen vad DU tror och tycker!



God fortsättning och gott nytt år till dig också! :-)

2008-12-29 @ 21:21:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, filmen var jättebra! Jag kan verkligen rekommendera den! Jag tror säkert att den är något för dig också!



Wallander måste man ju helt klart se också!



Lät som om du har haft härliga dagar!



Kram!

2008-12-29 @ 21:23:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för svaret! Roligt att se vad någon annan tycker och tror. Jag ska se i min bokhandel om de får in boken på fredag, annars beställer jag den från internet! Kan inte vänta längre. :) Hälsa krya på dig till Jenny, tycker synd om henne att vara sjuk nu under ledigheten.

2008-12-30 @ 11:40:49
Postat av: Bim

---> Malin: Ja, jag är ju sån som gärna vill tro att vad folk skriver i böcker är sant. Men man ska nog ta det mesta med en nypa salt. I det här fallet så tror jag nog faktiskt på Monica Antonssons bok rätt så mycket. Kul att höra vad du tycker sen.



Beställ från AdLibris. Snabb leverans, gratis frakt, och mycket billigare än bokhandlarna!



Jag ska hälsa till Jenny från dig. Jag tycker också så himla synd om henne... :-(



Kram!

2008-12-30 @ 12:09:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0