Dagens Dagbok - Söndagen den 21 december 2008 - Eftermiddagen.

Borzko kom hem från jobbet vid halvtolvtiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Jimmy vaknade vid tolvtiden. Då tog vi alla tre en gemensam frukost/lunch/fika och en pratstund i köket. Sen efter det så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.


Vid halvtvåtiden sen så gick Jimmy och jag en sväng till Centrum. Först så gick vi till Bokia där Åsa Larsson satt och signerade sina böcker. Jag köpte hennes senaste bok och fick den signerad. En liten pratstund blev det också. Och Jimmy fick agera fotograf igen.


Sen så gick vi till HemKöp och köpte lite matvaror, bland annat ingredienser till chokladkaramellskokning, och lite godis till kvällen.


När vi sen kom hem så hjälptes vi alla tre åt att koka två satser med "Mormors Chokladkarameller".


Vid halvfyratiden sen så stack Borzko iväg hem till sin Mamma på sitt vanliga söndagsbesök.


Jimmy och jag åt middag vid halvfyratiden.


Sen vid halvfemtiden så satte sig både Jimmy och jag uppe i vardagsrummet för att titta på film. Det blev den första Arn-filmen, som ingen av oss hade sett än: "Arn - Tempelriddaren". Två timmar och en kvart lång var den, så den var slut vid halvsjutiden.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Tyckte du om den? (filmen alltså)

2008-12-21 @ 19:41:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Det kommer en recension på filmen lite senare, så du får vänta tills dess! ;-D



Nej då! Jag skämtar bara! Både Jimmy och jag tyckte att filmen var jättebra! Och vi ska se den andra filmen så snart som möjligt, under någon av dom närmsta kvällarna förmodligen!



Tyckte du att den andra filmen var lika bra?

2008-12-21 @ 19:45:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag tyckte om bägge filmerna, men mycket från böckerna saknades (som vanligt, annars skulle väl filmerna ha varit dubbelt så långa) :-)

2008-12-21 @ 21:12:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Jo, så är det ju alltid. Böckerna är ju alltid bättre. Men jag har ju inte läst dom här böckerna, och då märker man ju inte om det saknas något.



Vi ska i alla fall se den andra filmen så snart som möjligt.

2008-12-21 @ 21:17:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0