Dagens Låt(ar) - 081214 - Pernilla Andersson och Dregen med "Jag Och Min Far" - 2008 + Backyard Babies med "Fuck Off And Die" - 2008.


Dagens Låt(ar) - 081214 - Pernilla Andersson och Dregen med "Jag Och Min Far" - 2008 + Backyard Babies med "Fuck Off And Die" - 2008.









I går på "Faddergalan" så framförde Pernilla Andersson och Dregen "Jag och min far" av Olle Ljungström. Även om det kanske inte egentligen är min typ av musik, så fastnade jag för den. Både musiken, texten, och framförandet var mycket bra tycker jag. Just den versionen hittade jag inte på YouTube. Men den här versionen är också bra.

Lägger också in en video med Dregen där han brukar vara, med Backyard Babies. Låten "Fuck off and die" är bra tycker jag. Och Dregen är cool tycker jag. ;-)

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilka kontraster! Den första var faktiskt mer i min smak även om jag gillade drivet i den andra också. Däremot vet jag inte om jag gillar eller hatar videon till den andra låten, det var kul att skuggorna levde sitt eget liv, men jag ogillade starkt att de var så våldsamma!

2008-12-14 @ 18:30:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag tyckte också att det var lite kul med kontrasterna!



Den första låten är ju inte alls min typ egentligen. Men jag fastnade så starkt för den i går. Det är ju en gammal låt av Olle Ljungström, men jag kan inte komma ihåg att jag har hört den förut. Jag tycker att dom gör den så bra ihop. Och dom är ju också kontraster! Trots att dom är ihop!



Kan i och för sig hålla med dig om den andra också. Låten är jättebra. Videon är enkel och coolt gjord med skuggorna. Men den är kanske lite väl våldsam, det kan jag hålla med dig om. Men hårdrock är ju hårdrock! Och Dregen är ju världens snällaste egentligen! Precis som Joacim Cans! Fråga Jenny! Hon har ju träffat Dregen! ;-)

2008-12-14 @ 18:49:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Min bästa vän + sambo var med samma plan till Thailand som Dregen + sambo för några år sedan. Fulla folk bara skrek "Öööhhh Dregen!" i tid och otid under resans gång varpå Dregen bara drog ner sin keps och lät dem bero. s

Fan va jobbigt det måste ha varit för honom. :S



Angående "hårdrock" (i din nedan kommentar) så tror jag ärligt talat inte att de går under den genren, utan enbart "rock". :) Dock är det ju skitsamma egentligen, så länge man gillar det! :)

2008-12-14 @ 20:54:11
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, det kan nog inte vara så kul att vara "kändis" jämt precis...



Jag har så svårt att kategorisera musik. När jag var ung, för länge länge sen... så var det lättare. Nu finns det rock, metal, indierock, heavy metal, death metal, och massor med andra genrer. Jag har ingen aning om vad som är vad egentligen. Jag gillar all rock och hårdrock och allt annat, utom femtiotalsrock. ;-) Främst den typen av rock som oftast spelas på Bandit Rock 106,3.

2008-12-14 @ 20:59:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0