I dag så träffade jag Denise Rudberg! :-)


Ja, i dag så träffade jag en av mina favoritförfattare: Denise Rudberg! Både jag och Jenny älskar ju hennes böcker. Hon har hittills skrivit sex stycken vuxenböcker och två stycken ungdomsböcker. Jag har recenserat flera av dom här i bloggen. Här är länk till recensionen på hennes senaste bok: "Åse".

I dag var Denise här i Farsta, på Bokia, och signerade sina böcker. Jag tog med mig Jimmy som fotograf, och gick dit och träffade henne. Hon var jättetrevlig, och lätt att prata med. Vi pratade länge om hennes böcker. Jag berättade om Jenny och hälsade från henne.
Vi pratade om hennes blogg, som jag tycker att det är så synd att hon inte längre uppdaterar. Jag köpte två böcker, en till mig och en till Jenny, som hon signerade till oss. Och Jimmy fotograferade mig och Denise tillsammans.

Det var verkligen roligt att få träffa henne och prata med henne. Jag har bara gjort så här en gång tidigare. Och det var när Camilla Läckberg var här i maj 2006 och signerade sin nya bok: "Olycksfågeln".
Här är länk till ett inlägg där jag skrev om det. Camilla kommer hit om två veckor, så då ska jag nog gå och träffa henne igen. Hennes blogg uppdateras ju nästan aldrig längre heller, och det tycker jag också är synd.

Här är två kort som Jimmy tog på Denise och mig:






Här är boken som jag köpte till mig själv, "Åse", och med fotografi på vad Denise skrev. Jag tror att det är svårt att läsa på fotografiet vad det står, för hon hade en ganska så svårläst handstil. Så därför skriver jag här vad det står:

Farsta 7 dec 2008.
Till Britt-Marie.
Tack snälla för att du kom förbi denna regniga decembersöndag och pratade en stund.
Varmaste hälsningar Denise Rudberg.
Lycka till med ditt bloggande!






Och här är Jennys bok och signering:

Farsta 7 dec 2008.
Till Jenny.
Din otroligt härliga mamma var här och berätta så snälla saker om dig.
Jag önskar dig ett fantastiskt gott 2009.
Varma hälsningar Denise Rudberg.




Kommentarer
Postat av: Therése

Va kul att få träffa en av sina favvoförfattare! :D Jag vrålgillar ju verkligen Unni Drougge och tydligen brukar hon hänga på "Kvarnen" på Södermalm där jag varit några ggr. Känns dock inte riktigt rätt att komma farandes med en bok och be henne signera den i fyllan, ha ha! :D

2008-12-07 @ 17:05:03
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, det var jättekul att få träffa Denise! Det var inga andra människor där då heller, så jag vågade prata med henne riktigt mycket! Hoppas att det är likadant dom kommande helgerna med dom andra författarna!



Hahaha! Nej, det kanske inte vore så passande! Med boksignering på Kvarnen alltså! ;-)

2008-12-07 @ 17:09:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så kul att hon skrev så mycket i böckerna!

2008-12-07 @ 18:00:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Ja, det var jätteroligt tycker jag! Och hon var exakt såsom jag hade föreställt mig hur hon skulle vara! Precis som hon har verkat vara när man har läst hennes blogg! :-)

2008-12-07 @ 18:05:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria. kiruna

Så roligt att få träffa en författare som man tycker om. Jag tyckte det va lika kul när jag träffade izabella scorupco ett par sekunder när jag var med som statist i solstorm :) rolgit när de tar sig tid att prata några ord.



Fin bild på er med

2008-12-07 @ 19:19:46
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Ja, det var jättekul och trevligt att få träffa henne och prata med henne! Och jag blev så glad över det hon skrev! Speciellt det i Jennys bok! Och tack för berömmet om bilderna! :-)



Förstår att du tyckte att det var kul att träffa Isabella Scorupco också! :-)

2008-12-07 @ 19:28:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

vad roligt att få träffa sin favortiförfattare! Själv skickade jag ett brev till Jonas gardell en gång, hade skrivit en c-uppsats om några av hans böcker, skcikade med uppsatsen också. och sen glömde jag bort det tills det kom ett fint brev till svar. Roligt med författare som tar sig tid för sina läsare!

2008-12-08 @ 07:28:03
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad kul att du fick träffa en av dina favoritförfattare :)



Jag tycker att Denise Rudberg verkar så trevlig. När hon bloggade för Veckorevyn skrev jag några gånger och fick alltid trevliga svar tillbaka. Jag hade uppkörning och hon skrev om när hon tog körkortet och att hon fortfarande tyckte att det var svårt att hitta dragläget i uppförsbackar :) Hon verkar liksom "vanlig", inte högfärdig som många andra.

2008-12-08 @ 15:54:13
Postat av: Jenny Kullin

TACK mammsi :D

hade också velat träffa henne om jag inte jobbat. Puss

2008-12-08 @ 16:15:06
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, visst är det kul med författare som tar sig tid för sina läsare! Kul att du fick ett fint brev av Jonas Gardell! Jag gillar honom också! Har alla hans böcker också! :-)

2008-12-08 @ 16:43:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, hon var supertrevlig! Precis som hon verkar vara i sin blogg. Hon var rolig, enkel, och lättsam att prata med. Väldigt vanlig, och inte högfärdig. Det var så trevligt! :-)

2008-12-08 @ 16:55:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Varsågod! Det var så lite så! Jag gör allt för dig, det vet du! ;-)



Jättesynd att du jobbade. Du hade nog också tyckt att det hade varit kul att träffa henne! :-)

2008-12-08 @ 16:57:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0