Körslaget - 26/12.




Ja, vad tyckte jag då om premiären av "Körslaget"?

Jag tyckte faktiskt att alla var jättebra! Det var väldigt hög klass på alla körerna och körledarna tycker jag.

I år har jag ingen jättefavorit som jag hade förra året när Joacim Cans var med. Tror faktiskt att vem som helst kan bli en favorit hos mig i år.

Vilka jag tyckte var bäst och sämst i går, det har nog mest med låtvalet att göra. Jag tyckte till exempel att Team Nanne hade valt en väldigt konstig låt. Ingen höjdarlåt direkt... Team Timo hade en lite för lugn låt tycker jag. Det ska vara låtar med lite fart och lite drag i!

Det jag inte heller gillar, det är när det är en solist som sjunger nästan hela tiden, och resten av kören nästan blir som en doa-kör. Så hade ju till exempel Team Magnus.

Klart bäst i går tycker jag att Team Wells var. Dom hade en perfekt låt att sjunga med en kör. Och dom hade nästan ingen solosång alls.

Ska bli kul att se fortsättningen i kväll! Även om det är ledsamt att någon måste åka ut...

Vad tyckte ni??

Kommentarer
Postat av: Johanna

Wells och Hedlund var bäst enligt mig. Men jag gillar heller inte att dom plockar fram en solist och resten av kören "körar" bakom bara...

2008-12-27 @ 11:10:28
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Johanna: Ja, Team Wells var klart bäst. Sen vet jag inte vem och/eller vilka mer jag tycker.



Men jag tycker det är urtråkigt när dom har solistsångare hela tiden. Det ska ju vara körsång hela tiden tycker jag. Och inte nån sorts doakör och/eller backupkör...

2008-12-27 @ 11:26:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ahnna

Nä, jag håller med dig. Men jag pluggar ju i Borås så jag får hålla lite extra på dem. Kram Ahnna

2008-12-27 @ 18:18:37
Postat av: Bim

---> Ahnna: Okej! Lite lokalpatriotisk måste man ju få vara! ;-D

2008-12-27 @ 19:46:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0