Mina Nyårslöften inför 2009.


Jag har inte givit några nyårslöften på många, många år nu. Men i år så känner jag för att göra det. Vet inte riktigt varför egentligen, jag bara gör det! Så här nedanför är tio stycken saker som jag LOVAR ATT FÖRSÖKA ATT HÅLLA. Och jag börjar inte förrän i vecka tre, måndagen den tolfte januari.




Mina Nyårslöften 2009.


- Börja sjunga i kör.

- Försöka att inte oroa mig så mycket, och inte ta ut negativa saker i förskott.

- Försöka att vara lite mer social.

- Jobba lite mer på mitt och Borzkos förhållande.

- Promenera mera.

- Försöka att komma igång med någon annan träning.

- Försöka att väga det jag vill väga.

- Mindre snabbmat - mera hemlagat.

- Inte dricka någon alkohol i år heller.

- Inte äta kött i år heller.




- Börja sjunga i kör.


I år ska jag verkligen göra verklighet av en gammal dröm. Jag har alltid velat sjunga i en kör, men problemet är att jag inte kan sjunga speciellt bra... Men för några år sen så hörde jag talas om att det finns körer för såna som vill, men inte kan, sjunga. Och sen dess så har jag varit på väg att börja i en sån... Nu i år, så ska jag verkligen göra slag i saken och börja i Caroline Af Ugglas "Kör för alla". Det ska bli av, och det ska bli jättekul.



- Försöka att inte oroa mig så mycket, och inte ta ut negativa saker i förskott.


I år ska jag verkligen försöka att inte oroa mig så himla mycket för allting i förväg. Och inte gå och ta ut negativa saker i förskott. Det är ju så himla onödigt. Ibland så mår jag ju så dåligt över saker i förväg, som sen inte ens blir så. Då har det ju varit helt i onödan. Och om sakerna blir dåliga, då har jag ju lidit av dom två gånger, först när jag oroar mig i förväg, och sen när dom blir av. Jag ska verkligen försöka att tänka på det här.



- Försöka att vara lite mer social.

I år så ska jag också försöka att bli lite mer social. Att träffa folk, vänner, och släktingar lite mer. Att bjuda hem människor lite oftare. Att ta lite mer initiativ till att umgås med andra människor. Att göra mer saker, och inte bara sitta hemma jämt.



- Jobba lite mer på mitt och Borzkos förhållande.


I år så ska jag jobba lite mer på vårt förhållande. Jag tycker att vi gör alldeles för lite saker ihop. Vi borde hitta på mer saker tillsammans, och gå ut och göra roliga saker ihop.



- Promenera mera.


Ja, jag måste få tillbaka mina gamla takter vad det gäller promenader. Målet är att jag ska promenera minst en timme både på lördagar och på söndagar. Och så en promenad minst under arbetsveckan, lämpligtvis på onsdagar. Och också försöka att komma upp i ett stegresultat på i snitt tiotusen steg om dagen under veckan.



- Försöka att komma igång med någon annan träning.


Skulle vilja komma igång med någon träning, förutom promenader också. Kanske simning, jogging, styrketräning, cykling, eller något pass på gymmet. En gång i veckan skulle jag i alla fall vilja att jag tränade, kanske helst två.



- Försöka att väga det jag vill väga.


Enligt mitt BMI så kan jag väga mellan 54 och 66 kilo. Men jag trivs bäst när jag inte väger över 60 kilo. Helst så vill jag väga 57 kilo. Eller allra helst 54 kilo. Men det är för svårt för mig att hålla mig på 54 kilo. Så mitt mål är att väga 57 kilo. Och i alla fall absolut inte över 60 kilo. Så jag ska försöka att gå ner till 57 kilo innan våren och sommaren. Och i alla fall försöka att kanske gå ner lite till. Och i alla fall inte väga över 60 kilo.



- Mindre snabbmat - mera hemlagat.


Jag ska försöka att inte äta så mycket snabbmat i år. Och att laga mer mat själv.



- Inte dricka någon alkohol i år heller.


Jag trivs så bra med att inte dricka någon alkohol, så jag tror inte att jag ska göra det i år heller. Har inte druckit på fem-sex år nu, och jag tror nog att jag fortsätter så.



- Inte äta kött i år heller.


Jag trivs också bra med att inte äta kött, så jag tror att jag ska avstå från det i år också. Men jag ska äta fisk och skaldjur som jag har gjort tidigare också. Har inte ätit kött på två år nu.


Kommentarer
Postat av: maja

vad menar du? är fisk och skaldjur en grönsak..?

2008-12-31 @ 13:33:25
URL: http://maija.devote.se
Postat av: maja

vad menar du? är fisk och skaldjur en grönsak?

2008-12-31 @ 13:34:32
Postat av: Bim

---> Maja: Hahaha! Ja, precis! Nej, men jag är. " Veg + Fisk " som vi kallar det på jobbet! ;-)

2008-12-31 @ 13:36:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Maja: ;-D

2008-12-31 @ 13:37:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kloka nyårslöften tycker jag! Lycka till med dem..Kram!

2008-12-31 @ 14:40:40
Postat av: Bim

---> Jennie: Tack ska du ha! :-D KRAM!

2008-12-31 @ 14:57:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det låter som bra, väl genomtänkta och genomförbara mål för detta år :-) Några går ju ihop, t.ex. att börja sjunga i kör gör ju att du får ett mer socialt liv, eller hur? Du kanske kan få med dig Borzko på körsång ocskå, så slår du fler flugor på en smäll! Lycka till! kram

2008-12-31 @ 20:05:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Johanna

Det var bra löften!!!:)

2008-12-31 @ 20:57:28
URL: http://greendove.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag tycker själv att mina "löften" är väl genomtänkta och genomförbara och bra mål och val. Och flera går säkert att sammanföra. Fast att få med Borzko på körsång... Nej, du! Det skulle nog aldrig gå! ;-D Men vi kan nog hitta på annat att göra tillsammans! Tack för ditt lycka till! Och du kan säkert hjälpa mig och peppa mig till vissa av löftena!

2009-01-01 @ 12:31:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

--- Johana: Tack! Det tycker faktiskt jag också! :-D

2009-01-01 @ 12:31:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag brukar använda mig av sinnesrobönen när jag oroar mig för mycket :D "Gud, ge mig sinnesro, att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden"

2009-01-01 @ 18:04:25
URL: http://idakarolin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Ida: Ja, jag kanske skulle använda mig av den lite mer jag också! ;-D Tack!

2009-01-01 @ 18:14:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe

2009-12-31 @ 15:56:58
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Hehe på dig också! ;-/

2009-12-31 @ 16:19:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0