Nyårslista - 2008.


Jag hittade den här listan både hos Camillas nya hem och hos Pudelbus med nästan samma frågor. Och eftersom jag (inte i år heller...) orkar skriva någon Årskrönika som så många andra bloggare gör, så tänkte jag att jag kan ju i alla fall göra den här listan! Utmanar ingen speciell, utan ALLA som känner för att göra den. (Och ni som inte har en egen blogg, typ du Josefin!, kan ju göra den i kommentarerna). Skriv till mig i mina kommentarer om ni gör den, så jag kan kolla in den.



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?


Nej, det tror jag inte. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften förra året.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
Turkiet.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En soligare och varmare sommar.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Den första november, för då flyttade Jenny hemifrån.

8. Vad var din största framgång 2008?
Ingenting speciellt.

9. Största misstaget?
Ingenting speciellt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej. Men min artros har blivit mycket värre...

11. Bästa köpet?
Turkiet-resan med Borzko, Jimmy, och Jenny.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Turkiet-resan med familjen, inflyttningspresenter till Jenny och Jocke, förlovningspresenter till Jenny och Jocke, julklappar till familjen och släkten, böcker till mig själv.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Nej, inte något speciellt vad jag kan komma ihåg.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
"The day that never comes" med Metallica, "Rockstar" med Nickelback, och "All Summer Long" med Kid Rock.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Typ samma.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med folk. Promenerat mer. Tränat mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig mindre.

18. Hur har du tillbringat julen?
Julafton hos min syster och hennes sambo. Och Julafton hos min dotter och hennes sambo.

19. Blev du kär under 2008?
Nej. Har varit kär sedan 1985.

20. Favorittidning?
Köper aldrig tidningar, bara böcker. Läser bara Aftonbladet och Expressen på Internet.

21. Favoritprogram på TV?
Melodifestivalen, Idol, Lets Dance, Stjärnor på is, Körslaget, Allsång på Skansen, Sommarkrysset, Så ska det låta.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?
Kan inte bara säga en. Det här är dom tio bästa böckerna som jag har läst under året. "Smuts" av Katarina Wennstam, "Skuld" av Karin Alvtegen, "Flyga drake" av Khaled Hosseini, "Mörkrädd" av Andreas Roman, "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist, "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg, "Blaze" av Stephen King, "Berlinerpopplarna" av Anne B. Ragde, "Livstid" av Dean Koontz, "Nattfåk" av Johan Theorin. (Plus många, många fler...)

24. Största musikaliska upptäckten?
Alla nya bra rockband som dom spelar på Bandit Rock 106,3.

25. Något du önskade dig och fick?
Att vi i familjen skulle göra en utlandsresa tillsammans ännu en gång.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Att Jenny skulle bo kvar hemma tills hon hade gått ur gymnasiet.

27. Årets bästa film?
Kan inte bara säga en. Det här är dom åtta bästa filmerna som jag har sett under året. "Låt den rätte komma in", "Mamma Mia", "The Mist", "The Bucket List", båda "Arn-filmerna", "Brokeback Mountain", och "Australia".

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade min 47-årsdag och Jennys 18-årsdag samtidigt.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre ont i tårna och fingrarna. Mindre av mina smådepressioner. Mindre av min oro. Mer av sol och värme.

30. Vad fick dig att må bra?
Familjen.

31. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Allt som vanligt, utom hårfärgen i sluten på året.


32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Jon Bon Jovi.


33. Vem saknade du?

Oftast Jenny.


34. Dom bästa nya människorna som du träffade?

Inga speciella.


Kommentarer
Postat av: M

Puss Bim, jag tycker att Du är helt underbar!

2008-12-30 @ 19:55:47
Postat av: Bim

---> M: Tack! :-)

2008-12-30 @ 19:59:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Julia

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?



Jadå! Ganska mycket



2. Höll du några av dina nyårslöften?

Gav inga, har aldrig gett...



3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej.



4. Dog någon som stod dig riktigt nära?

Nej



5. Vilka länder besökte du?

Inga



6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Antagligen. ;)



7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

Den tionde december när jag var på Magnus Betnér



8. Vad var din största framgång 2008?

Gå ut grundskolan och komma in på det gymnasiet jag ville.



9. Största misstaget?

En person, tyvärr.



10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej, inte annat än förskylningar.



11. Bästa köpet?

Digital Systemkamera Canon EOS 450D! (26/12-08)



12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kameran+minnerkort. Luncher i skolan...



13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Kameraköpet + när jag fick min MacBook i början av sommaren



14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Oj, jag vet inte.



15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. :)



16. Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat, träffat mer nya människor.



17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit?



18. Hur har du tillbringat julen?

Hos min mormor.



19. Blev du kär under 2008?

Nej, trode det ett tag men så var inte fallet.



20. Favorittidning?

MacWorld eller någon fototidning



21. Favoritprogram på TV?

How it's made, Mythbusters, Smashlab.



22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Oooja



23. Bästa boken du läste i år?

Odjuret av Roslunf Hällström (tror jag det va)



24. Största musikaliska upptäckten?

Volbeat!



25. Något du önskade dig och fick?

En fotölj, Kamera, Dator-x2.



26. Något du önskade dig men inte fick?

Ganska mycket... :/



27. Årets bästa film?

Twillight



28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Solade...



29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om jag hade vågat mer.



30. Vad fick dig att må bra?

Anton, vännen min!



31. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Svart som natten med någon rolig färg ibland.



32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Chace Crawford



33. Vem saknade du?

Anton efter sommaren



34. Dom bästa nya människorna som du träffade?

Izza!

2008-12-30 @ 20:35:01
Postat av: Josefin

Ja vad kul, självklart gör jag listan :)



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

-Inte vad jag kan komma på just nu.



2. Höll du några av dina nyårslöften?

-Jag gav inget löfte.



3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

-Ja några stycken. Men tyvärr inte jag, men jag hoppas på bättre tur nästa år ;)



4. Dog någon som stod dig riktigt nära?

-Nej



5. Vilka länder besökte du?

-Spanien



6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

-Precis som du skrev vill jag ha en bättre sommar.



7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

- Har många datum som jag kommer att minnas bla annat den underbara veckan på Gran Canaria.



8. Vad var din största framgång 2008?

- Att min sambo börjat ändra sig i barnfrågan..



9. Största misstaget?

- Har säkert gjort några större misstag men kommer inte på något just nu.



10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

-Ja har varit sjuk några gånger.



11. Bästa köpet?

-Har gjort många bra köp, kommer inte på något speciellt just nu.



12. Vad spenderade du mest pengar på?

-Kläder, resan till Gran Canaria, julklappar och födelsedagspresenter.



13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

-Resan till GC, min sambo och min familj.



14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

- Kent med Columbus.

En sång som prästen sjöng under min farfars begravning. Jag vet inte riktigt vad den heter, men den var väldigt passande och fin.



15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

-Mycket ledsnare



16. Vad önskar du att du gjort mer?

-Träffat familjen mer. Hälsat på mormor och farmor mer.



17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Varit ensam.



18. Hur har du tillbringat julen?

-Julafton med min familj, annandagen med familjen och smabon och resten med min sambo.



19. Blev du kär under 2008?

Nej, det ska vara kortare stunder man får lite "nykärkänsla" men det är inte så ofta. Men jag är inte ledsen för det, efter att varit kär så kommer något djupare som att älska och det är ännu bättre :)



20. Favorittidning?

-Hänt Extra, Hemmets Veckotidning.



21. Favoritprogram på TV?

-Livet i Fagervik, Det okända, Charterfeber, Morden i Midsomer.



22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

-Inte hatar, men jag ogillar några personer.



23. Bästa boken du läste i år?

-Jag gör som dig och skriver flera böcker. Många av Anna Janssons böcker, + Många fler (kommer inte på namnen på alla böcker jag gillat just nu).



24. Största musikaliska upptäckten?

Jag ändrar frågan till bästa musikminne och skriver när Kent spelade här på arenan i stan.



25. Något du önskade dig och fick?

-Skriver som dig, utlandsresan :)



26. Något du önskade dig men inte fick?

-Hitta ett hus till rätt pris.



27. Årets bästa film?

Har sett många filmer jag tyckt varit riktigt bra, men jag säger nog "Dan in real life". Mest gripande var "Into the wild".



28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

-Blev firad av min familj.



29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

-Om farfar inte hade dött, och en del andra saker som varit jobbiga.



30. Vad fick dig att må bra?

-Mina syskonbarn. Finns inte mycket bättre än en kram av min prinsessa :) Att känna sig älskad av en liten människa som ser upp till en är underbart! Min sambo och familj fick mig också att må bra. Du Bim har också fått mig att må bra med dina snälla och värmande ord :)



31. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

- Det vanliga.







32. Vilken kändis var du mest sugen på?

-Haha vem ska man dra till? Per Gessle kanske? :)







33. Vem saknade du?

-Min farfar







34. Dom bästa nya människorna som du träffade?

- Bartendern på Gran Canaria ;)



2008-12-30 @ 21:18:49
Postat av: Petra

Jag tog med mig frågorna och svarade i min blogg.

2008-12-30 @ 21:33:41
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Bim

---> Julia: Jättekul att du också gjorde listan! Nu fick jag veta en massa saker om dig! :-)

2008-12-30 @ 23:11:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Jättekul att du också hängde på och gjorde listan! Nu fick jag veta några nya saker om dig också! Och tack så jättemycket för ditt svar på fråga trettio! KRAM :-D

2008-12-30 @ 23:12:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Petra: Kul att du hängde på! Ska kolla in din lista i din blogg då! :-)

2008-12-30 @ 23:13:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natta

Gjorde listan i min blogg. :)

2008-12-31 @ 12:24:01
URL: http://nattak.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Natta: Kul! Då ska jag kolla in den! :-)

2008-12-31 @ 12:27:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kul att du skrev i ditt inlägg att jag fick göra listan :)



Svaret på fråga 30 är bara sanningen, du var ett stort stöd när farfar dog. Du kommer med uppmuntrande och trösande ord när jag behöver det. Det har du varit många fler gånger också, jag uppskattar verkligen dina snälla ord!



Kramar



2008-12-31 @ 18:59:27
Postat av: Bim

---> Josefin: Tack! Dina ord värmer verkligen! :-D Kram!

2009-01-01 @ 12:28:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0