EFIT - 2008-02-01 - Ett Foto I Timmen - 14 -

-------------  

Här kommer fotografierna från min fjortonde EFIT-dag, fredagen den 01 februari 2008.


-------------  


04.35.


Dags för tandborstning, och sen så blir det duschen.


       

image2295

-------------  


05.32.


Dags att kliva in i bilen, och köra iväg till jobbet.


       

image2296

-------------  


06.17.

         
Dags för att plocka ut grönsakerna ur vår stora grönsakskyl och sätta igång med att skala, rensa, riva, skiva, m.m.


image2297

-------------    


07.00.


Äntligen så är det frukost och fika. Riktigt hungrig och kaffesugen nu, efter att ha varit uppe i två och en halv timme.


       

image2298

-------------  


08.23.


Vår Husmor, Mita, fixar dressingar och annat inför luncherna.


       

image2299

-------------  


09.01.


Redan klockan nio så äter vi lunch. I dag blev det mest från salladsbuffén för mig. Men också två fiskpanetter.


       

image2300

-------------  


10.14.


En av mina favoritjobbarkompisar, Snurran, som också bloggar. Kolla in hennes blogg HÄR!


       

image2301

-------------  


11.30.


Här så står jag i vårt diskrum och sköljer potatisbleck i vår grovdiskho.


       

image2302

-------------  


12.00. - 12.59.


Missade att ta kort den här timmen. Det var nog lite för stressigt just då på jobbet...


-------------  


13.15.


Jag blev så glad när jag fick affischen av en kollega. Hon hade plockat ner den i tunnelbanan till mig.


      

image2303

-------------  


14.59.


Jenny sitter och lägger in en mp3-bok i sin mobil, från min dator.


       

image2304

-------------  


15.26.


Jimmy har precis kommit hem från jobbet.


       

image2305

-------------  


16.18.


Jimmy och jag är på Willys i Länna och handlar.


image2306

-------------  


17.02.


Jimmy och jag äter middag på McDonalds i Sköndal.


       

image2307

-------------  


18.03.


Tulpaner köper jag varje fredag så här års. Det blev vita den här veckan.


       

image2308

-------------  


19.14.


Dags för lite tid vid min kära dator.


       

image2309

-------------  


20.08.


Jimmys samling av tomma snusdosor. Jag vet inte hur högt han har tänkt att bygga sitt torn! ;-D



image2310

-------------  

21.23.

Bandit Rock Awards 2008 från Tyrol tittar vi nu på.


image2311

-------------  

22.04.

Lite tacochips blev det i kväll.


image2312

-------------  

23.05.

Jimmy tog sig en liten Jägermeister.


image2313

-------------  

00.21.

Vårt fina köksfönster.


image2314

-------------  

01.00.

Efter lite läsning i min bok, så är det nu sovdags.


image2315

-------------  



Nästkommande EFIT-dagar:

Fredag 1 februari och/eller Söndag 17 februari.

Måndag 10 mars och/eller Lördag 29 mars.


-------------  


Länk till alla mina fjorton EFIT-inlägg.


-------------  


Kommentarer
Postat av: Nilla

Återigen, jag är sååå imponerad av dig. Du verkar hinna med så mycket jämt.
Förstår att du är less på jobbet, men jag tycker ju att ditt jobb verkar himlans kul. Kan vi inte byta för en månad?
Du tar mina galonisar och två 1 åringar som gör allt för att kasta allt i golvet, samtidigt som jag försöker få liiite lunch i mig :)
Skojja bara...men ibland undrar man ju vad man håller på med på dagarna.
Jag söker ärligt nog, nytt jobb.
Nu känner jag att det är dags att göra något annat.
Men hur det går, veti tusan :)
Ha en skön fortsättning på helgen.
KRAAAM!!!

2008-02-02 @ 22:08:23
Postat av: Snurran

Det blev ju riktigt fina bilder - till&med den på mig ;-D Tack för länkningen förresten! *kram*

2008-02-02 @ 22:14:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Nilla: Hahaha! Hinner med mycket?!? Jag som tycker att jag är världens lataste person!

Jo, men mitt jobb är kul! Men det är alldeles för stressigt... Och ännu värre så fort någon är borta... Vilket tyvärr händer rätt så ofta...

Men jag skulle nog inte ändå vilja ha ditt jobb. Jag passar nog inte att jobba på dagis.

Jag skulle vilja sitta på ett kontor! Och jobba med datorer! Och papper! Kanske i en reception! Och ge service!

Ha det bäst! *kram*

2008-02-02 @ 22:28:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag blev rätt så nöjd med bilderna! Och du är så snygg i din lilla mössa! Och hoppas att du kanske får några fler läsare med hjälp av länkningen! *Kram*

2008-02-02 @ 22:29:49
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: NeroAnima

Vilket fint köksfönster! Jättefint med de två stora vaserna, sen så gillar jag verkligen lampan i mitten med :-)

2008-02-02 @ 22:35:21
URL: http://neroanima.com
Postat av: Bim

---> NeroAnima: Tack ska du ha! Jag tycker själv att vårt fönster är mysigt! Vaserna är från IKEA. Blommorna i är ifrån Lagerhouse. Och hjärtlampan är från en elaffär.

2008-02-02 @ 22:43:53
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mona

Hej Bim!
Jag är verkligen så imponerad av din blogg. Jag har läst den nu sen starten för snart tre år sedan. Gud vad jag blir impressed alltså! Du får mig att bara OH MY GOD You´ve got to live you life!

Alltså, Bim, hur hinner du med ditt otroligt framgångsrika jobb? Du måste ju tjäna mängder med pengar! Jag förstår verkligen att du har råd med dina IKEAlampor i det otroligt hemtrevliga köksfönstret!

Just det, jag måste bara fråga dig, ditt hår är så ofattbart snyggt och råblekt så var gör du ditt hår? Färgar du det själv med extra blekmedel eller går du till Farstas frisörer?

Men Bim, varför har du tagit ut alla dina fantastiska peircngar? Jag som tyckte att de var så exclusive!

Gumman, I hope we can keep in touch för jag är verkligen so impressed och en av alla dina 6 fans!

XOXO

Mona

PS. Jag undrar om jag kan få ditt nr så vi kanske kan ta en cigg någondag inne vid tcentralen och sen kanske fika på något billigt hak vid hötorget, för det skulle vara så trevligt!

2008-02-02 @ 22:56:32
Postat av: Bim

---> Mona (Eller vad du nu heter på riktigt...): Skaffa dig ett eget liv, istället för att driva med mig. Jag är stolt över mig, och min familj. Och jag tycker att jag har ett bra liv. Att du inte tycker det, det bryr inte jag mig om.

2008-02-02 @ 23:09:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anna

vad kul att få följa med i någon annans dag, har haft en riktigt jobbig dag själv, så att få se någon annans trevligare bilder av verkligheten känns jättebra.

2008-02-02 @ 23:19:31
URL: http://www.viktigtbeslut.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, gör en EFIT nån gång! Det är faktiskt riktigt kul! :-D

2008-02-02 @ 23:23:08
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Tänk att det finns såna idioter som den som kallar sig Mona.. *suck* att personen bara orkar hålla på!? Om h*n inte gillar det h*n läser så är det väl bara att klicka sig vidare i bloggvärlden - eller kanske länka till sin egen - bergis - jätteläsvärda blogg och visa oss andra noviser hur det ska gå till?

2008-02-02 @ 23:32:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag ska väl egentligen inte klaga. Jag har klarat mig rätt så bra genom åren. Men det klart, ju fler läsare man får, ju fler "puckon" blir det ju också. Inget att göra åt. Man får bara välja hur man gör. Antingen ta bort kommentaren direkt och blockara IP-numret. Eller så svara på ett bra sätt.

2008-02-02 @ 23:36:03
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Haha, vad duktig hon var på svengelska, den där Mona! :-) Kul att du gjorde en EFIT-dag.

2008-02-02 @ 23:41:15
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, det var riktigt roligt med EFIT igen! Tröttnade lite förut, men nu ska jag nog köra några igen! :-)

2008-02-02 @ 23:45:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Vad trevligt och roligt att få se din dag i bilder. Ni verkar vara ett "gött" gäng på jobbet och som vanligt blir jag hungrig som en varg när jag ser dina måltider ;-) *Kam*

2008-02-03 @ 07:27:32
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, vi är faktiskt ett bra gäng. Och oftast så trivs jag. Men ibland så tycker jag det är så jobbigt med all stress...

2008-02-03 @ 08:56:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0