"Brokeback Mountain"

image2164 image2165 image2166 image2167


image2168  image2169  image2170  image2172


I går så såg jag filmen: "Brokeback Mountain" från 2005. Jag har länge velat se den, men det har inte blivit av tidigare. Ingen annan i familjen har varit speciellt intresserad av att se den, så jag passade på att se den när jag satt själv i går kväll.

Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen, eftersom man ju har hört och läst om den så mycket. Så jag var nästan beredd på att jag kanske skulle bli besviken, för ibland blir det ju så när man har för höga förväntningar.

Men så blev det verkligen inte. Den var precis så bra som jag hade hört och läst. Och den motsvarade verkligen mina förväntningar.

Det var faktiskt bland de bästa filmerna som jag någonsin har sett. Den absolut bästa på mycket länge. Det var otroligt fina vyer och natur. Romantisk, gripande, trovärdig, och vemodig.

Jag har filmen fortfarande i mig. Går och tänker på den även i dag, och det är inte ofta som jag gör med filmer. Alla skådespelarna som var med var fantastiskt bra i sina roller. Och allra bäst var ju givetvis de två huvudrollsinnehavarna, Jake Gyllenhaal och Heath Ledger.

Och att Jake Gyllenhaal är helt otroligt snygg gör ju inte filmen direkt sämre! ;-D

Ni som inte har sett den: SE DEN !!!
Ni som har sett den: Vad tyckte ni ?

Jag ger den 4,5 i betyg av 5.

Länk till filmen på LoveFilm.
Länk till filmen på MovieZine.
Länk till filmen på IMDb.
Bilderna är från Google Bildsökning.


Kommentarer
Postat av: Åse

Jag vet...den är JÄTTEBRA! Jag såg den för ett bra tag sen och blev helt betagen. Och sorgsen, för det är den...sorglig på nåt sätt. Dom som inte sett den bör se den! Som sagt; DEN E ASBRA!!!
Ha en skön söndag/Åse
Jake=slurp...hihi...

2008-01-13 @ 13:24:37
Postat av: Bim

---> Åse: Ja, precis! Betagen! Det var en bra beskrivning. Det är så jag känner mig i dag. Tagen och sorgsen, när jag tänker på filmen.
Och Jake är verkligen outstanding! ;-D

Ha en skön söndag du också!

2008-01-13 @ 13:29:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gun

Håller med er, en mycket bra film som verkligen får fram hur omöjligt och otänkbart det var att visa sin sexuella läggning. Det var ju inte särskilt länge sedan. Filmen förmedlar en så äkta känsla av frustration och att inte kunna finna en utväg. Hur de än tänker på framtiden hamnar de bara i återvändsgränder. Ja, den är verkligen sorglig.

2008-01-13 @ 23:39:41
Postat av: Bim

---> Gun: Väldigt bra formulerat av dig. Jag har så svårt att förklara på ett bra sätt hur jag tycker.

Jag går fortfarande och tänker på filmen... Den tog mig verkligen.

2008-01-14 @ 16:21:02
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0