Dagens Dagbok - Lördagen den 19 januari 2008 - Andra halvan av Eftermiddagen + Kvällen.

Vid halvfyratiden så åkte jag, Borzko, och Jimmy iväg med bilen. Först så åkte vi till Örby och hämtade upp min Mamma och Pappa. Och sen så åkte vi alla till Farsta Centrum. Vi parkerade där, och så gick vi till restaurangen KinaHörnet.


Sen så satt vi på restaurangen i ungefär två timmar. Först åt vi massor av buffén. Jag tog tre gånger av den. Mamma, Pappa, och Borzko drack rödvin. Jimmy drack starköl. Och jag drack mineralvatten. Efter maten så åt vi friterad banan med glass. Och efter det så drack vi kaffe.


Notan gick på strax under ettusen kronor, och det är väl helt okej för fem personer. Vid sextiden så betalade vi, gick till bilen, och åkte hem till oss.


Och sen så blev det kortspel. Vi spelade Canasta som vanligt. Och som vanligt så var det jag och Mamma, som spelade mot Borzko och Pappa. Jimmy ville inte vara med och spela. Han satt med oss ibland och tittade på, men mest så satt han på sitt rum med datorn och teven. I kväll så spelade vi två hela omgångar, som vi vann en varsin. Sen så spelade vi en tredje omgång, men den spelade vi aldrig klart. Jag och Mamma ledde den då när vi avbröt spelet.


Vid tiotiden så skjutsade jag sen hem Mamma och Pappa hem till Örby igen. Jimmy följde med mig som sällskap. Vi kom hem till Farsta igen vid halvelvatiden.


Satte mig då uppe i vardagsrummet med datorn. Och så blir väl resten av kvällen, tills det är läggdags.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Låter som en bra kväll med god mat och kortspel. Hur långt är det till Örby ifrån er? En fundering bara :)

2008-01-19 @ 23:34:40
Postat av: Angela

Förstår att ni alla är nöjda med lördagskvällen. Jag följde dina mobilinlägg med bilder och förstår att ni haft en trevlig kväll i familjens sköte. Gott att kunna göra så här i bland, stanna upp och ta sig lite tid för umgänge med god mat och underhållning - precis som det ska vara. Att då välja att äta ute måste ju vara perfekt för då går inte tiden till matlagning och disk utan man får verkligen tid att sitta med. Snor nog ert koncept vid tillfälle ;-) *Kram*

2008-01-20 @ 08:10:30
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Junitjej

Vad tycker du om min nya design?

2008-01-20 @ 09:39:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: mimmi

hoppas du känner för en promenad idag det är underbart ute!! skulle nog göra dig gott!
Ha en bra dag!

2008-01-20 @ 09:44:24
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en mycket mysig och trevlig kväll. :-D
Till Örby, där mina föräldrar bor, tar det lite drygt tio minuter med bil. Det är väl cirka åtta kilometer skulle jag tro. Åker dom buss så tar bussresan cirka tjugofem minuter, plus lite gångtid.

2008-01-20 @ 11:25:18
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var, som sagt var, en mycket trevlig kväll. Det är alltid lika roligt att umgås med mina föräldrar. Och jag är ju, som du vet, inte så road av matlagning, så jag går mer än gärna ut och äter! ;-D

2008-01-20 @ 11:26:38
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Junitjej: Okej, jag ska kolla in vid tillfälle.

2008-01-20 @ 11:26:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mimmi: Ja, det blev en timmes promenad i solsken i dag! Underbart! :-D

2008-01-20 @ 11:27:32
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0