Dagens Dagbok - Lördagen den 26 januari 2008 - Första halvan av Eftermiddagen.

Sen så kom Jimmy och Borzko hem vid tolvtiden från styrketräningen i Farstahallen. Lite lätt lunch blev det för dom båda två då. Sen efter det så gick Borzko iväg till Centrum direkt, och gick till FrisörImperiet och klippte håret.


Jag satte mig med min dator på Jimmys rum en stund. Han kollade på en av sina nerladdade serier, vi pratade lite, och jag satt med min dator.


Borzko kom sen hem från Centrum. Efter klippningen så hade han gått och köpt sig en ny GPS på OnOff för tvåtusen kronor. Hans gamla blev stulen när han hade inbrott i lastbilen en natt för ett par veckor sen.


Jimmy hjälpte sen Borzko att fixa i ordning GPS:en och lägga in adresser och information.


Sen så satte sig Borzko uppe i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Jag satt återigen med min dator i Jimmys rum. Han satt vid sin dator. Och så lyssnade vi på musik, och pratade.






Vid halvfyratiden så ska vi åka iväg hem till min Mamma och Pappa i Örby. Pappa fyller 84 år på tisdag, så vi ska dit för att fira hans födelsedag. Av oss så ska han få fyra stycken svenska deckare i pocket + två flaskor rödvin.


Min syster Anette, hennes kille Kenneth, och hennes son Mathias, kommer också dit. Och sen vid halvåttatiden så kommer Jenny dit en stund. Hon jobbar ju tyvärr till klockan sju i dag, så hon tar sen bussen direkt dit.


Mamma kommer att bjuda på Smörgåstårta. Det har hon gjort i flera år nu, så det har blivit en liten tradition på Pappas födelsedagar.


Sen när vi åker hem, så skjutsar vi Jenny till Älvsjö Station, och så tar hon tåget hem till Jocke, och till Tindra, som är där den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0