Dagens Dagbok - Måndagen den 28 januari 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Både Borzko och Jenny var hemma när jag kom hem.


Borzko hade haft sin lediga dag från jobbet i dag, som han nästan alltid har på måndagar för närvarande.


Jenny hade haft förmiddagsundervisning i skolan i dag. Sen hade hon kommit hem för att hämta sin dator, för hennes gamla dator som hon har hos Jocke krånglar.


Jenny och jag stack nästan direkt iväg till Centrum för fika, prat, och shopping. Först så gick vi runt och kollade lite på kläder, men köpte inget. Sen så var vi på Din Sko, där vi köpte varsitt par skor på rean där.


Jag köpte mig ett par svarta skor i mocka i typ modell ballerina för 150:- kronor, som hade kostat 280:- kronor. Här är länk till skorna. Vad Jenny köpte för skor får ni se i hennes blogg. Här är länk till Jennys skor.


Sen så gick vi till Waynes Coffee och fikade. Jag tog en stor mugg av deras underbart goda Chai Latte. Satt där en stund och pratade.


Efter det så körde jag Jenny till Älvsjö Station, där hon sen tog pendeltåget till Södertälje och hem till Jocke.


Jag körde sen tillbaka till Centrum, och så gick jag till SolAkuten och solade. Det blev en halvtimme som vanligt. Men jag täckte över ansiktet efter halva tiden, eftersom jag blev så rosa och röd i ansiktet senast jag var där.


Vid femtiden så var jag hemma igen. Och ungefär samtidigt så kom Jimmy hem. Han hade först jobbat som vanligt, och sen hade han haft körlektion till lastbilskörkort.


Jag, Borzko, och Jimmy åt då middag vid femtiden, och satt och pratade en stund. Sen så åkte jag med Jimmy en snabb sväng för att han skulle hämta ut sitt förarkort på Posten.


Jimmy duschade sen och gjorde sig i ordning. Och efter det så satte han sig på rummet vid sin dator.


Rörmokaren som skulle komma i dag, för att titta på vårt jobb i badrummet, kom aldrig. Det blev något missförstånd mellan honom och Borzko. Men nästa måndag så kommer en annan rörmokare och kollar istället.


Vid sextiden så stack Borzko iväg till sitt jobb, för att hämta hem lastbilen inför i morgon.


Kommentarer
Postat av: Jessi

Täckte du över ansiktet? Det är väl bara att stänga av den där ansiktsförstärkaren? :)

2008-01-28 @ 20:35:01
Postat av: Bim

---> Jessi: Jag har aldrig ansiktsförstärkaren på. Och ändå blev jag som jag blev sist. Nu solade jag ansiktet halva tiden, och den andra halvan la jag min tröja över ansiktet! ;-D

2008-01-28 @ 20:39:24
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: lisa

varför åker hon inte från farsta strand?? e ju mycket närmare farsta c där ni verkar bo? :)

2008-01-28 @ 21:18:16
Postat av: Bim

---> Lisa: Det är inte samma linje. Och tågen passar aldrig in i Älvsjö. Men ibland så åker hon den vägen ändå.

2008-01-28 @ 21:23:03
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0