Dagens Dagbok - Söndagen den 20 januari 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

I morse så larmade mobilen klockan åtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Struntade i frukosten till senare, och gjorde mig bara en kaffe i take away-mugg, och så gick jag iväg ut klockan nio.


Först så gick jag till SolAkuten i Centrum, där jag solade i en halvtimme. Sen efter det så gick jag ut på en promenad. Det var strålande solsken från en klarblå himmel. Så underbart. Men det var bara en grad varmt, och en ganska så hård blåst, så det var kallt som sjutton, speciellt om öronen och huvudet.


Jag gick runt omkring i Farsta i cirka en timme, bland annat förbi Farstastandsbadet, Farsta Gård, och sjön Magelungen.


Kom hem vid kvart i elva. Då hade precis Jimmy vaknat och gått upp. Så då åt han och jag frukost tillsammans.


Borzko hade gått upp vid niotiden, genomgått sina morgonbestyr, och sen gått iväg till Farstahallen för att träna.


När Jimmy och jag hade ätit klart, och suttit och fikat och pratat en stund, så gick han in och duschade och gjorde sig i ordning. Själv så satte jag mig vid datorn en stund.

Kommentarer
Postat av: annika

så du duschar inte efter att ha solat solarium? :S

2008-01-20 @ 12:56:35
Postat av: Angela

Åhh, hade ni sol i dag?! Det hade vi i går men då blåste det ju så ingen vågade sig ut. I dag är det molnigt och lite småkallt i vinden även om den lugnat sig betydligt. Jag hänger med på din promenad i stället ;-) *Kram*

2008-01-20 @ 13:19:56
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Annika: Nej, det gör jag aldrig. Det finns inga duschar där heller. Jag har alltid fläkten på det högsta, så jag blir inte svettig. Och så har jag hört att det tar bättre om man inte duschar direkt efter.

2008-01-20 @ 14:08:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var så soligt och fint! Men väldigt blåsigt och kallt... Nu är det helmulet här, så det är ju tur att man är morgonpigg! ;-D *kram*

2008-01-20 @ 14:09:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Annika

Det har du rätt i! men tänk hur många som har legat på solariumet, tycker du inte det är äckligt och ligga där och sen inte duscha av sig efter? tänk hur många andra som legat där och svettats osv.

kanske är jag som har bacill skräck. Inte för att jag ska lägga mig i hur du gör! alla människor är olika :) :D

2008-01-20 @ 20:11:58
Postat av: Bim

---> Annika: Nej, jag tycker inte att det är äckligt. För självklart så tvättar jag ju av solariet jättenoga innan jag lägger mig där.

2008-01-20 @ 20:16:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0