Dagens Dagbok - Lördagen den 12 juli 2008 - Andra Halvan av Eftermiddagen + Första Halvan av Kvällen. (Med Åtta Fotografier.)

Alla gjorde sig sen i ordning. Och vid halvfemtiden så åkte vi alla fem (jag, Borzko, Jimmy, Jenny, och Jocke) iväg i Volvon.


Vi åkte till en restaurang i Örby som heter Santorini, och som ligger väldigt nära där min Mamma och Pappa bor. Vi mötte upp med min Mamma och Pappa, och så gick vi in.


Sen så satt vi där i två och en halv timme och åt, drack, pratade, och skrattade. Allt vi åt var jättegott, och vi hade det jättetrevligt.


Jag åt kokta kronärtskockor till förrätt, havets specialiteter till varmrätt, och banana split och kaffe till efterrätt. I havets specialiteter var det laxspett, friterad bläckfisk, och friterad scampi. Till det så var det bulgur, tsatsiki, bröd, och grönsaker.


Vid halvåttatiden så bröt vi upp och sa hej då. Mamma och Pappa gick hem till sig. Jag hade trott att dom kanske ville spela lite kort efteråt, men min Mamma var trött och hade ingen lust.


Jag och Borzko skjutsade Jimmy, Jenny, och Jocke hem till en gemensam kompis till dom alla tre, dit dom skulle på en fest. Sen så åkte Borzko och jag hem, och kom hem vid strax efter åtta.


Borzko satte sig framför teven och kollade lite sport. Och jag satte mig ute på den övre balkongen med min dator. Jättevarm och skön kväll.

Här kommer åtta fotografier från restaurangen:
























Kommentarer
Postat av: Snurran

Ni ser ut att ha haft en trevlig och GOD kväll, vilka matbilder! :-D

2008-07-12 @ 22:56:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Det har du helt rätt i! Det var både jättetrevligt och jättegott! :-D

2008-07-12 @ 23:00:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0