Dagens Dagbok - Torsdagen den 31 juli 2008 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med tjugotvå fotografier).

Mobilen larmade klockan sju i morse, jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så gick Borzko upp klockan åtta, och genomgick sina morgonbestyr. Och Jimmy gick upp klockan nio och gjorde likadant. Alla åt sen förstås frukost. Och jag satt också lite vid datorn och läste lite nyheter.


Vid kvart i tio sen så åkte vi alla tre iväg i Volvon. Först så åkte vi till Örby och hämtade upp min Mamma och Pappa där klockan tio. Och sen så åkte vi vidare alla fem mot Gävle. Det var inga köer så det gick fort och bra att köra.


Vi stannade till vid Dragon Gate vid Älvkarleby för att se hur långt dom hade kommit med bygget där.


När vi kom till Gävle så stannade vi till på ICA Maxi där vi tog en fika och en macka på deras café. Och så köpte vi blommor med oss för att ha till kyrkogården.


Sen så åkte vi till kyrkogården och gick till minneslunden där. Och så satte vi blommor där till min farbror "Kulan" och min faster Brita.









         


Efter det så åkte vi dit där min faster och farbror bodde, på Öster i Gävle. Vi parkerade bilen där och sen gick vi till fots istället.


Först så tittade vi runt där dom bodde. 



                   


Och sen så gick vi in mot City. Promenerade runt lite och tittade på stan.





                   


När vi åkte från Stockholm så var det klarblå himmel, strålande sol, och jättevarmt. Men ju närmare vi kom Gävle så kom det fler och fler moln. Och vid ettiden så kom det väldigt svarta moln och började mullra... Och sen så kom det åska, blixtar, och regn.



                   


Vi passade på att gå och äta när det åskade och regnade som värst. Gick på en trevlig restaurang mitt i City, som jag inte kommer ihåg vad den hette. Jag åt en grekisk sallad med pasta som var jättegod.









Efter maten så gick vi runt lite på stan en stund till, och så småningom så gick vi tillbaka mot bilen, och så åkte vi hemåt Stockholm igen.


Här är några bilder på olika varianter av Gävle-Bocken som stog överallt på stan, och som verkar var sponsrade av olika företag.


         


         


Det regnade en del på vägen hem också, men ju närmare Stockholm vi kom, ju finare väder blev det.



                   


Stannade till vid McDonalds i Stora Wäsby och tog en fika och glass innan vi fortsatte hemåt. Lämnade av Mamma och Pappa i Örby, och så åkte vi hem till Farsta. Kom hem vid sextiden, åtta timmar sedan vi åkte i förmiddags.


När vi kom hem så höll jag på och plockade och fixade med lite här hemma. Borzko satte sig och läste. Och Jimmy satte sig vid datorn.


Sen vid sjutiden så stack Jimmy iväg hem till en kompis. Borzko satte sig framför teven i vardagsrummet och tittade på sport. Och jag satte mig uppe på den övre balkongen med datorn.

(Klicka på alla små bilder så blir dom större!)

(Länk till 2007 års utflykt till Gävle).

(Länk till 2006 års utflykt till Gävle).

Kommentarer
Postat av: Angela

Vilken härlig dag ni fick i familjens sköte. Kul och givande när man kan göra en dag tillsammans med ung som gammal och några mittilivetare ;-) Kram

2008-07-31 @ 21:15:35
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Snurran

Jag trodde vi skulle få regn här på eftermiddagen/kvällen, men ännu så länge har här inte kommit en endaste droppe och inget muller heller för den delen. Skönt att ni iallafall kunde vara ute större delen av dagen och njuta. kram

2008-07-31 @ 22:39:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det blev en jättemysig dag! (Saknade Jenny bara..)

2008-07-31 @ 22:43:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Nej, inget muller och inget regn här i Farsta heller. Har suttit på balkongen till alldeles nyss. KRAM

2008-07-31 @ 22:43:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tycker att det är fint att ni åker dit och lägger blommor i minneslunden. Verkar som att ni hade en bra dag (även om det kanske är sorgligt också). Vilke fina bilder som du tagit också.



Här har det också åskat som sjutton. Först var vi på stranden, som tur hann vi vara där i nästan 5 timmar innan det började åska. Vi skyndade oss att packa ihop och efter vi väl kommit hem (stranden vi brukar vara på ligger 3mil bort) så bröt ett riktigt oväder ut. Tror inte att jag varit med om sådant regn och åska på många år. Efter någon timma så drog åskan iväg så vi passade på att gå ut och gå, och självklart började det åska igen så vi fick mer eller mindre springa hem från skogen. Just nu är det uppehåll men det ser ut som att åskan kan komma tillbaka. Har ni klarat er från dåligt väder ikväll?



Kramar

2008-07-31 @ 22:44:10
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det var en jättetrevlig och mysig dag.



Ingen åska eller regn här i kväll. Men mulet och varmt.



Kram.

2008-07-31 @ 22:48:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jenny

Efter åskan,blixtrarna och regnet vart det jättefint väder igen! Iallafall där jag bor, lite utanför gävle =)

2008-07-31 @ 23:55:54
Postat av: Bim

---> Jenny: Okej! Skönt för er att det bara var tillfälligt då! :-)

2008-08-01 @ 09:34:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0