"I en annan del av Bromma" av Martina Haag.



---------    

Recension av boken: "I en annan del av Bromma" av Martina Haag. (Genre: Svensk Skönlitteratur.)  

---------   


 

"Mitt liv har blivit lite rörigt på sista tiden. Varför ligger jag obekvämt på barr och blåbärsris och små stenhårda kottar och spionerar på min egen familj i kikare? Varför dyker Lars Adaktussons rödblonda huvud upp så fort jag sätter på teven? Vad hände med min koll på band och musik? Jag vet inte ens vem det är som är själva Kent av alla killarna i popgruppen Kent.

Sju år har gått sedan Bella fick sparken från Dramaten. Nu är hon gift och har fått två pojkar med den framgångsrika tevestjärnan Matte. Själv jobbar hon i receptionen på TV4 och undrar vart hennes liv och drömmar tog vägen. Blev det inte mer än såhär?

Matte tror att Bella har åkt på semesterresan som han så omtänksamt har köpt till henne.

Bella tror att Matte är på landet och har sommarlov med pojkarna.

Det visar sig att båda två har helt andra planer."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


---------  


Jag gillar Martina Haags sätt att skriva och jag gillar hennes humor. Jag har läst dom tre böckerna som hon har skrivit tidigare. Två stycken är böcker med krönikor i: "Hemma hos Martina" och "Martina-koden". Dom fick en 4 i betyg av mig. Hennes tidigare roman: "Underbar och älskad av alla" fick 3,5 i betyg av mig. Du kan hitta mina recensioner av dom i min kategori Bokrecensioner, och dom är recenserade under januari 2007.

Den här boken, hennes fjärde bok, men andra roman, "I en annan del av Bromma", får en 3 i betyg av mig. Jag tyckte inte att den var lika bra och rolig som hennes första roman, och absolut inte lika bra och rolig som krönikeböckerna. 

Boken var väldigt tunn, och väldigt lättläst. Synd att jag inte tog tid på hur lång tid den tog att läsa, men inte var det många minuter inte... Inte värd sitt pris i inbunden form som jag köpte den i. Vänta tills den kommer i pocket, och köp den då i stället. 

Har du inte läst Martinas tidigare böcker, så rekommendar jag dom istället. Och då speciellt krönikeböckerna.
 ///Bim.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0