Dom trettio bästa böckerna som jag har läst på två år.

Jag blev så inspirerad av mitt inlägg som jag gjorde i går, med alla böcker som jag har läst under två års tid. Det var 178 stycken, och av dom så finns det recensioner på 151 stycken.

Tänkte att jag skulle välja ut dom allra bästa och skriva i en lista. Men det var svårt... Det var så många...Till slut så lyckades jag i alla fall med att rensa, och få ihop en lista med dom trettio bästa böckerna som jag har läst sedan augusti 2006.

Så ni som vill ha lästips, varsågod! Det är väl någon sorts rangordning också, med dom allra bästa överst.

Det skulle vara kul att få någon respons och kommentarer på listan! Vad tycker ni? Håller ni med?



"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson.

"Mig äger ingen" av Åsa Linderborg.

"Smuts" av Katarina Wennstam.

"Flyga drake" av Khaled Hosseini.

"Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini.

"Människohamn" av John Ajvide Lindqvist.

"Pappersväggar" av John Ajvide Lindqvist

"Mörkrädd" av Andreas Roman.

"Vigilante" av Andreas Roman.

"Svinalängorna" av Susanna Alakoski

"Så dumt!" av Mia Törnblom.

"En hjärtformad ask" av Joe Hill.

"Under skalbaggens bo" av Mary Willis Walker.

"Fågelbovägen 32" av Sara Kadefors

"Livstid" av Liza Marklund.

"Hej då, allihopa" av Conny Palmkvist.

"Blaze" av Stephen King.

"Signal" av Stephen King

"Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson

"Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson.

"Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg

"Tyskungen" av Camilla Läckberg

"Hemma Hos Martina" av Martina Haag

"Martina-koden" av Martina Haag

"Tankar från sängkanten" av Marian Keyes       

"Är det någon där?" av Marian Keyes.

"Kajsas Värld" av Kajsa Ingemarsson

"Lyckans hjul" av Kajsa Ingemarsson.

"Skuld" av Karin Alvtegen.

"Saknad" av Karin Alvtegen.


Kommentarer
Postat av: Akå

Japp, några av mina favoriter fanns med, bla, skuld och skam. och smuts och nu ska jag sjunga dig milda sånger. :) Kul med listan, jag verkar ha ganska lika boksmak som dig så kan kolla på listan nästa gång jag skickar iväg en beställning!

2008-06-15 @ 23:34:50
Postat av: Bim

---> Akå: Kul att du gillade min lista! Och att du kan använda den till dina framtida bokbeställningar!



Men kan inte du ge mig några tips också? Vilka bra böcker har du läst, som inte finns med på min lista?

2008-06-15 @ 23:39:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Mig äger ingen är bäst av de här tycker jag.

2008-06-15 @ 23:45:46
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: annebelle

också Stieg Larsson förstås, glömde ju honom. Han är bäst i deckarkategorin.

2008-06-15 @ 23:47:23
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, den är jättebra. Det var svårt att rangordna...

2008-06-15 @ 23:49:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag håller med dig. Så synd att det aldrig kan bli fler böcker...

2008-06-15 @ 23:49:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Skuld av Karin Alvtegen är den bästa bok jag läst! så otroligt fängslande, spännande och läskig! Absolut BÄST! :D Håller på med hennes andra bok Svek nu också. Hennes böcker håller verkligen vad de lovar! :)

2008-06-16 @ 00:27:36
URL: http://komigenanna.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, alla Karin Alvtegens böcker är jättebra. Kunde ha haft alla fem med på listan, men jag nöjde mig med två böcker av varje författare.

2008-06-16 @ 07:19:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0