Dagens Dagbok - Söndagen den 9 mars 2008 - Kvällen.

Vid sextiden så tog Jimmy och jag med oss våra datorer, och så gick vi upp och satte oss i vardagsrummet för lite tevetittande.


Det blev TV6 och först två stycken tatueringsprogram. "Miami Ink", och sen premiärprogrammet av "LA Ink" med Kat von D.


Sen efter det så fortsatte vi att titta på TV6 och på "Erik & Mackan - Hela och rena".


När det var slut, vid niotiden, så flyttade vi ner igen. Jimmy satte sig på sitt rum vid datorn. Och jag satte mig i köket med min dator.


Borzko kom hem från sin Mamma vid niotiden.


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite i min bok.

Kommentarer
Postat av: Yegane

hej hej! Du kan vinna en IPOD shuffel på min blogg nu :)

yegane.blogg.se

Ha en bra kväll!

2008-03-09 @ 23:51:56
Postat av: shoebox

Grattis til vinsten i bloggtävlingen! :)

2008-03-10 @ 10:46:32
URL: http://shoebox.tjejsajten.se
Postat av: Anna

tjänar du som många andra också pengar på din blogg? :D

2008-03-10 @ 17:39:07
Postat av: Anonym

uppdatera

2008-03-10 @ 18:50:57
Postat av: Nena

Hej Bim, om jag förstått det rätt är din man från kroatien? Pratar har serbokroatiska med era barn?
har de lärt sig språket, kulturen och liknande?
Har de varit där? Eller talar ni bara svenska hemma, svensk kultur som råder etc?
Tycker det är underbart med 2 olika ursprung, då barnen kan lära sig 2 språk, 2 kulturer etc.
Ha det bra!

2008-03-10 @ 19:29:45
Postat av: Bim

---> Yegane: Okej. Jag kanske tittar in. Ha en bra kväll du också.

2008-03-10 @ 19:40:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Shoebox: Tack så mycket! :-D

2008-03-10 @ 19:40:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna: Nej, jag tjänar inte ett öre på min blogg. Jag har ju ingen reklam på den. Vi får väl se hur det blir med det sen, när samarbetet med Spotlight börjar.

2008-03-10 @ 19:41:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, det kommer uppdateringar strax.

2008-03-10 @ 19:42:16
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nena: Ja, Borzko är från Kroatien. Han flyttade hit när han var sju år. Nu är han femtioett år.

Nej, han pratar inte krotiska med dom. Dom kan ingenting av språket. Och nästan ingenting om kulturen.

Dom har inte varit i Kroatien. Vi pratar bara svenska hemma. Jag kan inte ett endaste ord kroatiska. Det är bara svensk kultur här hemma.

Ha det bra du också.

2008-03-10 @ 19:45:11
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Nena

Oj var han så ung när han kom hit? Då kanske han själv inte heller kan språket så bra. Synd med språket och kulturen, men det är väl aldrig för sent för dina barn att upptäcka den andra halvan av generna :) om de nu vill det dvs. Nej förstår att du kanske inte kan kroatiska, men hade du ej önskat att dina barn blev mer involverade i deras pappas kultur? Att kunna flera språk är bara meriterande.
Jag själv är uppvuxen i sverige men med utländka föräldrar och har funderat kring hur svårt det är att överföra kultur och språk till sina barn när man bott i Sverige länge. Därför undrade jag hur ni gjorde.

2008-03-10 @ 21:19:31
Postat av: Bim

---> Nena: Ja, han var så liten, bara sju år, när han kom hit. Jag vet inte hur bra han kan språket. Han pratar ju kroatiska med sin Mamma. Men jag tror inte att han kan skriva så bra. Om mina barn vill bli involverade i sin pappas kultur, så får dom välja det själva. Det är ingenting som jag lägger mig i. Det är deras Pappas sak i så fall.

2008-03-11 @ 18:53:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0