"Skuld" av Karin Alvtegen.

image2548

---------    

Recension av boken: "Skuld" av Karin Alvtegen. (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalroman.)  

---------

"Peter Brolin sitter ensam på Nyhléns konditori. Svårt skuldsatt, handlingsförlamad och i väntan på ännu en ångestattack. Plötsligt öppnas dörren och en okänd kvinna kommer fram till hans bord. Hon tar honom för någon annan än den han är och innan han hunnit protestera har hon försvunnit igen. Efter sig lämnar hon ett paket som han mot tusen kronor i ersättning ska leverera till hennes man. Paketet och dess skrämmande innehåll drar in Peter i en mardrömslik jakt på en galen, besatt kvinna. En jakt där han till slut också tvingas konfrontera skuggorna från sitt eget förflutna. "

(Kopierat från adlibris.se)

---------  

För övrig information gå till direktlänk på adlibris.se. 

---------   


Det finns ju så otroligt många bra, svenska, kvinnliga deckarförfattare nu. En som jag har "missat", det är Karin Alvtegen. Hennes första bok: "Skuld" kom ut redan för tio år sedan. Men jag har läst den först nu. Och jag lär definitivt läsa hennes fyra efterföljande böcker också. 

"Skuld" var jättebra, spännande, lättläst, och inte alls förutsägbar. Jag kan verkligen rekommendera den.  /// Bim.  

---------   

Betyg: 4 av 5.  

---------    


Kommentarer
Postat av: J´

Du som läser så mycket, tänkte att jag skulle fråga dig en sak... Har du läst ´´Ett mycket bättre liv´´av Inger Frimansson? I så fall, vad tyckte du om den?

2008-03-01 @ 20:45:30
Postat av: Bim

---> J´: Nej, den boken har jag inte läst.
Jag vet att jag har läst någon bok av Inger Frimansson för rätt så länge sen. Och den boken tyckte jag inte om har jag för mig. Jag har också för mig att jag tyckte att den var lite konstig och svår att förstå sig på.

2008-03-01 @ 20:58:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Cattis

Alvtegens morfar var Astrid Lindgens lillebror har jag för mig...C yaa..

2008-03-01 @ 21:20:47
URL: http://yeahdelila.blogg.se
Postat av: Bim

---> Cattis: Jaså! Där ser man! Då har hon lite att brås på då! :-D

2008-03-01 @ 21:24:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Hon skriver jättebra, lite mer oförutsägbart än många av de andra deckarförfattarna.

2008-03-01 @ 21:41:47
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, den här första var i alla fall lite annorlunda, och väldigt bra! Ska helt klart läsa de andra.

2008-03-02 @ 00:14:14
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0