Dagens Dagbok - Fredagen den 2 maj 2008 - Första Halvan av Eftermiddagen.

Sen så blev det slappande för både Borzko och mig under den första delen av eftermiddagen. Vi satt båda två uppe i vardagsrummet och läste. Borzko läste först Aftonbladet, och sen så läste han i sin bok. Jag fortsatte att läsa i "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini.


Vid kvart i tre så åkte jag iväg i bilen och hämtade upp Jenny på jobbet när hon slutade klockan tre. Och när vi kom hem vid kvart över tre, så kom Jimmy ungefär samtidigt från jobbet.


Både Jimmy och Jenny duschade sen i tur och ordning. Och så gjorde dom sig i ordning inför kvällen.






Nu är klockan strax efter fyra. Vi ska nu alla fyra göra oss i ordning, och sen bara vänta på att det blir dags att åka iväg. Jag ska nog läsa lite i min bok så länge.


Vid strax före fem sen, så åker vi alla fyra iväg. Först åker vi till Älvsjö Station och hämtar upp Jocke, som kommer från jobbet med pendeltåget från Södertälje. Han kommer vid tio över fem. Sen åker vi alla fem till Örby, där mina föräldrar bor.


Vi ska möta upp med dom utanför en restaurang där, nära där dom bor. Mamma och Pappa har bokat bord där till oss alla sju, till klockan halvsex. Det ska bli jättetrevligt att sitta där allihopa och äta gott, dricka gott, prata, skratta, och ha trevligt.


Sen så ska Jimmy, Jenny, och Jocke iväg vid halvåttatiden. Dom ska hem till Jockes syster Jessica, för att möta upp med henne och flera andra där. Och sen ska dom alla vidare in till stan och ut på krogen.


Jag och Borzko umgås väl med Mamma och Pappa ett tag till efter att ungdomarna har stuckit iväg. Antingen sitter vi väl kvar på restaurangen. Eller så kanske vi går med hem till dom en stund.


Ha en trevlig kväll alla mina kära läsare! :-D


Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas att din kväll också blir trevlig! Du har ju iallafall alla förutsättningar till det :-D *kram*

2008-05-02 @ 16:44:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anna-nym

Du borde få spons-pengar av Ben & Jerrys, jag har köpt deras glass idag för första gången tack vare dig! :D (Och jag blev INTE
besviken...)

2008-05-02 @ 21:29:42
Postat av: sanna

hoppas det var trevligt då :)

2008-05-02 @ 22:15:17
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, den blev jättetrevlig! Text och bilder kommer snart! :-D

2008-05-02 @ 22:24:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anna-nym: Hahaha! Jag kanske borde skicka din kommentar till Ben&Jerrys! Så kanske jag kan få lite sponsring! ;-D
Kul att du gillade glassen! :-)

2008-05-02 @ 22:26:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Ja, det var jättetrevlig! Som jag skrev ovanför till Snurran, så kommer en rapport strax! ;-)

2008-05-02 @ 22:27:28
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0