Dagens Dagbok - Fredagen den 9 maj 2008 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem. Han hade haft sin lediga dag från jobbet i dag. Han hade tagit hand om veckostädningen i dag. Och han hade även varit på vårdcentralen för ett besök hos husläkaren.


Jenny kom hem från skolan vid halvtretiden. Hon och jag satte oss då ute på vår lilla uteplats och solade. Jenny läste i en bok, och jag satt med datorn i knäet.


Underbart varmt och skönt. Cirka tjugofyra grader i solen, och en strålande sol från en klarblå himmel, och bara en liten och varm vind.


Borzko stack iväg med bilen en sväng till OnOff i Länna, för att hämta ut sin GPS som var inlämnad på reparation.


Jimmy kom hem från jobbet vid halvfyratiden. Han satte sig då också och njöt med oss i solen en stund.


Sen när Borzko kom tillbaka så åkte både Jimmy och Borzko iväg med båda bilarna till OKQ8 och tankade och kollade dom.


Dom köpte mig sig glass till oss alla fyra, och så satt vi en stund allihopa och åt glass, pratade, och njöt av det underbara vädret.


Vid femtiden sen så gick vi in. Både Jimmy och Jenny duschade i tur och ordning, och gjorde sig i ordning inför kvällen. Och Borzko och jag höll på och fixade lite, och gjorde oss också i ordning inför kvällen.


Sen vid kvart i sex så kom Jocke hit, direkt från jobbet. Då åt vi alla fem middag tillsammans. Och som så ofta på helgerna, så blev det pizza från vår lokala pizzeria på vår gata. Jag och Jenny delade på en pizza, jag hade räkor på min halva.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag hoppas att kvällen blev trevlig! *kram*

2008-05-09 @ 22:13:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Anonym

Liten fråga bara..lagar ni aldrig en riktig middag tillsammans och äter? Låter som ni jämt äter färdiglagat eller pizza? Tack för en bra blogg! :)

2008-05-09 @ 23:41:25
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, den var jättetrevlig! Text och bilder kommer senare! Jag var för trött i går kväll, och nu vill jag ut i solen! :-D

2008-05-10 @ 09:06:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Anonym: Njae, faktiskt väldigt sällan... Förut så lagade jag alltid mat, varje dag. Men nu är det inte så ofta som jag gör det. På vardagarna äter vi oftast mat som jag köper hem från jobbet. Och på helgerna blir det mycket snabbmat och färdiglagat.
Tack för berömmet om bloggen! :-D

2008-05-10 @ 09:07:34
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: annebelle

Tack för din kommentar hos mig, den gör mig glad. önskar dig en strålande pingsthelg, det är UNDERBART ute.

2008-05-10 @ 11:16:35
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Bim

---> Annebelle: Tack! Kul att jag gjorde dig glad! Jag blev så berörd av din text!

Ha en helt underbar pingsthelg med din familj nu! Det är helt fantastiskt ute nu!

2008-05-10 @ 14:23:51
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0