Dagens Dagbok - Lördagen den 10 maj 2008 - Morgonen och Förmiddagen och Första Halvan av Eftermiddagen.

I morse så ringde mobilen klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost och läste lite nyheter i datorn under tiden.


Borzko och Jenny hade gått upp klockan sex. Sen så hade Borzko skjutsat Jenny till jobbet, för hon skulle jobba ett pass i dag mellan sju och fyra. Borzko hade sen åkt hem och gått och lagt sig för att sova en stund till. Jocke sov kvar, och skulle åka hemåt sen senare på dagen.


Borzko gick sen upp för andra gången vid niotiden. Vi pratade en stund, och sen så gick han in för att duscha och göra sig i ordning. Han skulle sen förstås äta frukost, och efter det så skulle han gå iväg till Farstahallen för att träna.


Själv så gav jag mig ut på en lång promenad, i det underbara vädret, vid halvtiotiden.


Jag gick från Farsta och in till Hötorget. Och i dag så tog det ganska så exakt två timmar. Men då gick jag inte så fort, eftersom det var väldigt varmt.


Köpte mig en caffe latte och drack på vägen. Och så gick jag runt lite i City. Vid tolvtiden så köpte jag mig en bok, en dricka, och en macka, och så satte jag mig i solen och lunchade. Satt väl där i ungefär en halvtimme och njöt.


Sen så gick jag runt lite till i City. Och sen så gick jag samma väg tillbaka Söderut. Gick till Gullmarsplan, och där tog jag ersättningsbussen hem till Farsta igen.


Vid tvåtiden så kom jag hem. Fyra och en halv timme efter att jag gick hemifrån. Och så här visade stegräknaren:


22.469 steg.

19.09 kilometer.

680 förbrukade kalorier.

3 timmar och 25 minuter effektiv gångtid.


Helt underbart väder i dag. Rena sommarvärmen. Jag gick i shorts och topp. En tunn cardigan hade jag med mig, men det var helt onödigt.


Borzko var hemma när jag kom hem. Men Jocke hade åkt hem till sig. Borzko hade varit och tränat på gymmet, och nyss kommit hem när jag kom hem. Vi tog en fika och en pratstund tillsammans.


Sen så åkte Borzko iväg en sväng till sitt jobb, för att hämta hem sin lastbil inför måndagen. Själv så tog jag med mig min lilla fina bärbara dator ut på uteplatsen, fällde upp parasollet, och så satte jag mig i skuggan och bloggade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0