Dagens Dagbok - Lördagen den 24 maj 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

I morse larmade mobilen redan klockan sex, för jag hade lovat att skjutsa Jenny till jobbet. Jenny skulle egentligen gått upp tidigare för att göra sig i ordning, men när jag kom ner så sov hon... Väckte henne, och hon gjorde sig snabbt i ordning, och så åkte vi iväg vid kvart över sex.


Lämnade av henne på jobbet vid halvsjutiden, och så skulle hon jobba ett pass mellan sju och fyra. Jag åkte hem igen och var hemma vid kvart i sju. Funderade på om jag skulle gå och lägga mig en timme igen, men jag struntade i det, och ställde mig i duschen istället. Gjorde mig sen i ordning, och åt frukost.


Vid åttatiden sen så tog jag med en mugg kaffe, och så gick jag ut på en tidig morgonpromenad. Klarblå himmel och en strålande sol, men en ganska så hård och kall vind.


Jag gick omkring i Farsta i ungefär en timme. Sen så gick jag hem, hämtade en bok, och så gick jag ner i parken bakom vårt hus, och så satte jag mig på en parkbänk där i solen och läste. På vår uteplats så kommer inte solen förrän på eftermiddagen tyvärr.


Satt sen där i ungefär en timme, mellan nio och tio, och läste i boken: "En shopaholic i New York" av Sophie Kinsella. Jätteskönt att sitta ute och läsa i solen.


Vid tiotiden så gick jag hem igen. Jimmy hade precis vaknat och gått upp när jag kom hem. Han åt då frukost, och jag tog en fika med honom. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


Sen så satte sig Jimmy på sitt rum, och så fortsatte han att formatera om Jennys dator, och installera alla program på den igen.


Jag tog med mig min dator, och så satte jag mig inne hos Jimmy på hans rum en stund.


Borzko gick upp klockan halvfem i morse, och så åkte han iväg för att jobba extra i dag. Han trodde att han förmodligen kommer hem under den tidiga eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0