Dagens Dagbok - Lördagen den 3 maj 2008 - Kvällen.

På den tidiga kvällen så satt jag kvar i köket och varvade boken med datorn. Jimmy satt på sitt rum och spelade PlayStation 3. Jenny och Jocke var på Jennys rum.


Vid sjutiden så tog vi alla fyra en kort promenad till Centrum. Och så var vi på HemKöp och handlade lite gott att äta till kvällen. För mig blev det, som nästan alltid, Ben & Jerrys Cookie Dough Glass + Estrellas Lättsaltade Chips.


När vi kom hem igen så flyttade jag upp till vardagsrummet och fortsatte att varva datorn med boken. Vid åttatiden sen så kom också Jimmy, Jenny, och Jocke dit upp.


Och så tittade och lyssnade vi på "Körslaget". Och åt och drack en massa gott under tiden. Vi var också helt överens alla fyra om att det var rätt Team som gick till finalen nästa lördag.


Sen så plockade Jenny och Jocke ihop sina grejer och gjorde sig i ordning för att åka. Jenny skulle jobba ett nattpass på McDonalds mellan elva i kväll och sju i morgon bitti. Och Jocke skulle åka hem till Södertälje. Och Jimmy erbjöd sig att köra dom.


Så vi tiotiden så stack dom alla tre iväg i Jimmys bil. Först så släppte Jimmy av Jocke i Älvsjö Station där han skulle ta pendeltåget hem. Och så körde han Jenny till hennes jobb i Västberga.


Jag satte mig och läste ut boken "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini, när dom hade åkt. Och sen bloggade jag lite, läste bloggar, och läste lite nyheter.


När Jimmy kom tillbaka igen, så satte han sig uppe hos mig i vardagsrummet igen. Och så pluggade han lite lastbilskörkortsteori. Jag satt med datorn i knäet. Och så hade vi musikkanalerna MTV2 och VH1 igång på teven.


Borzko kom hem från sin Mamma vid halvtolvtiden. Nu är klockan strax efter tolv, och jag, Borzko, och Jimmy sitter och pratar lite uppe i vardagsrummet. Snart så är det väl sängdags för oss alla tre.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Du ska vara glad att du inte har flyttat till nya plattformen. Då försvinner du från "mest-aktiva"-listan samt att du inte syns på sista inläggen.
Verkligen trist.
Ha en toppendag.

2008-05-04 @ 09:30:09
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Bim

---> Kattis: Ja, inga är nöjda nu... Inte vi som är kvar på den gamla plattformen, och inte ni som är flyttade. Jag tycker att allt är så otroligt dåligt skött. Och nästan ingen information får man heller. Det jag saknar mest, det är att mobilblogga. Vet du om det fungerar på den nya plattformen?

Ha en bra dag du också.

2008-05-04 @ 10:38:14
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Hej! Alltid superhärligt att se alla dina bilder från Farstaområdet. :) Cyklar du något? Om ja, brukar du lämna in din cykel på service här i området? I sådana fall - har du någon cykelverkstad att rekommendera? (min cykel är 2 år gammal och i bra skick, ska bara serva den inför sommaren)

2008-05-04 @ 10:56:56
Postat av: NADIA

Ha en bra dag, i solen!

2008-05-04 @ 12:18:12
URL: http://zoegaz.blogg.se
Postat av: Bim

---> Therése: Hej! Kul att du uppskattar min fotografier! :-D

Jag cyklade ganska mycket förrförra sommaren, första sommaren som vi bodde här. Förra sommaren tror jag inte att jag cyklade någon gång alls. Den här sommaren ska jag försöka att cykla en del.

Jag har inte lämnat in min cyklel på någon cykelverkstad här någon gång. Min man har servat min. Har inte hört om det finns någon i Farsta, men det borde det väl finnas. Annars så har jag hört att det ska finnas en bra verkstad i Hökarängen.

Hur trivs ni här i Farsta?

2008-05-04 @ 12:41:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Nadia: Tack det samma! :-D

2008-05-04 @ 12:42:55
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sofie

Ben&Jerrys .. längesen.

/s

2008-05-04 @ 12:58:52
URL: http://sofie1994.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sofie: Det är ju så gott! ;-D

2008-05-04 @ 13:06:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Tack för infon! :)

Vi trivs alldeles utomordentligt här i Farsta! Lägenheten är fantastisk, likaså omgivningen med alla träd samt närheten till Hökarängsbadet. :) Farsta centrum är väldigt behändigt också, även om jag liksom du "sörjer" att de inte har Divided-avdelningen här.
Vet du vad - inspirerad av dina Cookie Dough-aftnar så köpte jag också en sådan förpackning igår. :D hahah!

2008-05-04 @ 16:25:42
Postat av: Bim

---> Therése: Kul att du trivs! Och att lägenheten är bra! Blir ju perfekt för er nu i sommar, med Hökarängsbadet så när! Själv så går jag sällan dit, är mest i Farstastrandsbadet.

Ja, Farsta Centrum är bra, det finns det mesta. Men visst saknar man Diveded på H&M! H&M är rätt så dåligt överhuvudtaget här i Farsta tycker jag. Men annars så gillar jag Centrum. Går ju fort att åka in till stan nån gång också.

Hahaha! Jag har tydligen inspirerat flera till att testa Ben & Jerry! Och främst Cookie Dough! Vad tyckte du då?

2008-05-04 @ 17:13:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Therése

Ja, håller med. Finns ju typ ingenting på H&M i Farsta. Har bara köpt ett ynka linne där än så länge. :(

Jag bara ÄLSKADE Cookie Dough! Syndigt gott!

Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-05 @ 18:00:27
Postat av: Bim

---> Therése: Nej, det är synd, att H&M är så dåligt här i Farsta. Men jag har för mig att det finns Divided i Haninge Centrum. Men jag är inte säker. Annars så har man ju ett skäl att åka in till stan, och det är ju alltid trevligt! ;-D

Ja, Cookie Dough är min drog. Jag snusar inte, jag röker inte, jag dricker inte alkohol, men jag MÅSTE ha min Cookie Dough på lördagskvällen! ;-D

Ha en trevlig kväll du också! Jag kom precis in. Har suttit ute i solen nästan hela eftermiddagen, från halvtre till halvsju! Bara gått in nån gång ibland. Så underbart! :-D

2008-05-05 @ 18:33:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0