Dagens Dagbok - Lördagen den 31 maj 2008 - Morgonen.

Mobilen larmade klockan sju i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, med lite nyhetsläsning i datorn under tiden.


Jimmy sover, han kom sent i natt, eller rättare sagt tidigt i morse, tyckte att jag hörde honom vid strax före sex. Han har beställt väckning till klockan tolv.


Jenny sover också. Hon kom hem vid strax före sju. Hon hade ju jobbat ett nattpass mellan elva och sex. Hon har beställt väckning klockan halvfyra.


Borzko har åkt till jobbet. Han gick upp klockan halvsex och åkte iväg för att jobba extra i dag. Han beräknar att vara hemma vid tretiden.


Strålande sol, och arton grader varmt här, klockan nio, så jag ska nu packa badväskan och åka iväg till Farstastrandsbadet i ett par timmar.


Tänkte ligga där och sola och läsa mellan halvtio och halvtolv. Sen så åker jag hem lagom till Jimmy ska gå upp vid tolvtiden. När han äter frukost, så äter jag lunch med honom. Sen efter att han har duschat och gjort sig i ordning, så ska vi åka iväg och handla på Willys i Länna. Efter det så blir det förberedelser här hemma. Och sen kommer förhoppningsvis Borzko hem från jobbet vid tre. Jenny går upp vid halvfyra. Och så kommer min Mamma, min Pappa, Jocke, och Tindra vid fyratiden. Sen så blir det sommarens första grillmiddag! Och invigning av nya grillen! Det ska bli jättemysigt att sitta i solen och värmen, under parasollet, och äta och dricka gott, med mina närmaste och käraste.


Hoppas ni alla får en riktigt mysig lördag!

Vad har ni för planer?

Kommentarer
Postat av: Björk

Gud så skönt att grilla! Har du testat att grilla halloumi(eller hur osten nu stavas:) Jag tycker det är supergott!



Tror fö att många läser din blogg, men kanske inte skrier så mycket, jag läser dagligen iaf:)

2008-05-31 @ 11:26:37
Postat av: Bim

---> Björk: Ja, det ska bli skönt, gott, och trevligt att grilla!



Jag har inte grillat haloumi själv, men jag har ätit det på en grekisk kolgrillsrestaurang, och det var jättegott!



Kul att du läser! Och kommenterar! :-D

2008-05-31 @ 13:41:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0