Femton fotografier från förmiddagens promenad, lördagen den 3 maj 2008.

Sjön Magelungen låg blank som en spegel i morse, vid strax efter nio, när jag gick förbi Farstastrandsbadet.


image3042


Molnen speglar sig så vackert i sjön.


image3043


Jag älskar att ta dessa bilder ut över vattnet.


image3044


Och här är ett vackert blommande träd. Vet faktiskt inte riktigt vilken sorts träd det är.


image3045


Alla fotografierna är tagna med min 5 megapixel kamera i min Nokia N95 mobiltelefon.


image3046


Naturen är så underbar nu.


image3047


Och det börjar bli så grönt överallt.


image3048


Det här är en hägg. Det är min favorit-växt/träd/blomma alla kategorier på våren. När häggen blommar såklart. Här ser man att det är små knoppar, så blommorna kommer nog inom någon vecka. Finns inget vackrare, och det finns ingenting som doftare godare.


image3049


Kolla in vad häftigt björken växer. Helt horisontellt.


image3050


Solen lös på mig under hela promenaden på en och en halv timme.


image3051


Den här naturstigen är en helt underbar promenadväg.


image3052


Fina blommor. Är det kanske mandelblom?


image3053


Det här är i alla fall gullvivor.


image3054


Och nu blommor rhododendronen vid Farsta Gård.


image3055


Och så ett kort som inte är taget på förmiddagens promenad. Utan vid halvettiden när Jocke, Jenny, och Jimmy sitter och äter frukost.


image3056

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilka fina kort!

Jag älskar också hägg, det luktar så gott och det är så otroligt fint när häggen blommar.

Här har vi haft fint väder hela dagen också, var på en klippa vid havet för att sola lite men det var så mycket spindlar(är livrädd för spindlar) så jag blev på dåligt humör så vi åkte hem. Det är väl det värsta med vår och sommar, alla jävla småkryp.

Ha en fortsatt bra lördag :)

Kramar

2008-05-03 @ 15:49:28
Postat av: Snurran

Man blir nästan salig av allt det vackra! Jag såg Hägg som nästan var utskagen idag och Syrénknoppar som man kunde ana färgen på..tiden mella Hägg och Syrén blir nog vähäldigt kort i år är jag rädd..

2008-05-03 @ 15:54:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Josefin: Tack för berömmet om mina fotografier! :-D

Ja, häggen är helt underbar!

Håller med dig om småkrypen... Jag är inte så rädd för spindlar. Men däremot för tvestjärtar och larver... :-(

Ha en skön kväll! *kram*

2008-05-03 @ 15:55:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det värker i hjärtat när man promenerar så här års. Naturen är så fantastiskt vacker.

Men det är nog tidigare i Tullinge då. För här är inte häggen nästan utslagen, och man kan inte ana färgen på syrénen.

2008-05-03 @ 15:57:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Patricia

Heej jättehärliga kort! :)
Är själv i Farsta Strand just nu hos min pojkvän som precis flyttat hit. Blev
inspirerad av dina kort, så i morgon om det är fint väder tänkte vi försöka hitta till Farsta Strandbad och till den där naturstigen!:) Få se om vi lyckas;)

2008-05-03 @ 19:21:30
URL: http://patriciagrundstrom.blogg.se
Postat av: Bim

---> Patricia: Hej! Tack för berömmet om mina fotografier! Kul att ni blev inspirerade! Ni kommer helt lätt att hitta både Naturstigen och Farstastandsbadet. Det är bara att gå ner till sjön. Från er sida sätt, om ni är i Farsta Strand, så ligger badet om ni går till höger, och naturstigen till vänster. Lycka till! :-)

2008-05-03 @ 19:36:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Duvan

Vilka härliga vårbilder!!

2008-05-04 @ 17:50:30
URL: http://greendove.blogg.se
Postat av: Bim

---> Duvan: Tack ska du ha! :-D

2008-05-04 @ 18:08:56
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0