Körslaget - semifinal - lördagen den 3 maj 2008.

image3057



Så sjunger de i semifinalen

Bara tre körer kvar, och semifinaldags. Körerna har chansen att imponera lite extra då de sjunger två sånger var. Låt nummer två har valts ut av programledaren Gry Forssell. Här är alla låtarna!



 


1. Team Cans

Låt 1:
Def Leppard - Pour some sugar on me
Låt 2: Ricky Martin - Livin la vida loca



 


2. Team Lotta
Låt 1:
Michael Jackson - Thriller
Låt 2: Iron Maiden - Run to the hills



 


3. Team Brolle

Låt 1:
Elvis Presley - Burning love
Låt 2: Arvingarna - Eloise


(Kopierat från TV4)




Jaha! Hur går det i kväll då? Vad tror ni? Och vad tycker ni om låtarna? Alla tre körerna fick ju faktiskt en liten utmaning i låtarna som Gry har valt ut till dom. Och det kan ju vara lite kul, att dom får sjunga något som dom aldrig själva skulle ha valt ut.

Alla tre som är kvar nu är ju så bra. Men jag hejar ju fortfarande på Joacim Cans, och det har jag ju gjort ända från början. Men jag gillar även Brolle mycket, så jag hoppas på att det blir han som får möta Cans i finalen. Lotta är ju i och för sig också jättebra, men jag gillar ändå inte henne lika mycket. Så jag kommer att ringa på Team Cans och Team Brolle i kväll. I alla fall vad jag tror nu, utan att ha hört och sett någonting av kvällens låtar.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag tycker också att det ska bli roligt att höra körernas utmaningslåtar, se vad de kan prestera där..Det blir svårt att sålla bort någon ikväll tror jag, alla är ju superduktiga! Men jag gillar - som du - Cans och Brolle bäst :-)

2008-05-03 @ 15:57:58
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det ska bli kul och spännande i kväll. Lotta har ju dom klart bästa låtarna i kväll. Cans har ju bara en bra låt, och Brolle inte någon, i min smak. Lottas låtar är ju bra båda. Men alla tre är ju så proffsiga, så det blir nog kanonlåtar av alla sex låtarna. Ser fram emot programmet! :-)

2008-05-03 @ 16:00:26
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sofie

Heja Team Cans! Han är cool!

/s

2008-05-03 @ 17:02:06
URL: http://sofie1994.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sofie: Absolut! Jag håller definitivt med dig! :-D

2008-05-03 @ 17:22:10
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0