Dagens Dagbok - Torsdagen den 16 oktober 2008 - Kvällen.

Vid sextiden så åkte Jimmy och jag iväg i bilen. Och så åkte vi in till SöderTappen, Blodgivningscentralen som ligger vid Skanstull.


Vi lämnade där blod båda två. Det var Jimmys sjätte gång, och min åttioandra gång sammanlagt. Varav tjugotvå gånger blodplasma, och sextio gånger vanligt blod. Mitt blodvärde den här gången var 141.


Fikade gjorde vi efteråt, och vi tog varsin pocketbok som tackgåva.


Sen så åkte vi därifrån och in till City. Vi hämtade upp Jenny vid Stureplan. Hon hade gått i skolan på eftermiddagen, och sen varit och fikat med sina kompisar.


Vi åkte sen till PrisExtra vid Norra Stationsgatan, för att där kolla efter dom värmetåliga kaffemuggarna med lock, som jag hade fått tips om att dom skulle finnas där.


Det gjorde dom, men dom var rätt så dyra tycker jag. Har nog för mig att dom var bara hälften så dyra på Martin Olsson. Men jag vet ju inte i och för sig vad dom kostar där nu. Här på PrisExtra kostade muggarna trettio kronor för tio stycken, alltså tre kronor för en mugg med lock. Så nästa gång blir det Martin Olsson ändå, så får vi se vad dom kostar där.


Vi handlade några andra smågrejer också på PrisExtra, och sen så åkte vi därifrån, och ut till Tumba, och till Storvreten.


Jenny och Jocke har fått erbjudande om en trea i Storvreten i Tumba, så vi åkte dit för att titta lite på huset och omgivningarna. Allt såg jättebra ut, så dom är nog helt klart intresserade av den. Men läs mer om det i Jennys blogg.


Sen så skjutsade vi Jenny till Tumba Station, där hon tog pendeltåget hem till Jocke i Södertälje. Och Jimmy och jag åkte hem till Farsta. Vi kom hem vid niotiden.


När vi kom hem så blev det en pratstund med Borzko. Sen så blev det en stund vid datorn. Och snart är det sängdags.


Och i morgon är det fredag! Wiieee!!!! ;-D

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,

hoppas allt är bra med er alla. Hälsa & gratta Jimmy en dag för sent. Ja, var har dessa alla år tagit vägen. Kommer ihåg när du fick honom.

Med mig är det fortfarande inte så bra, men det tar vi inte nu. Malin åker till Thailand i 4 månader om en vecka. Jättekul för henne, men kommer att sakna henne jättemycket. Hon skall bara åka runt & ha det bra med en kompis.

Läste att Jenny & Jocke hade blivit erbjudna en lägenhet i Storvreten. Eftersom vi bodde 20 år i Tullinge så vet jag ganska mycket om Tumba och alla områden. På vilken gata var det? Tänkte om de kanske skulle vilja ha något tips och så.

Ha det gott & kram på dig

2008-10-16 @ 22:12:30
Postat av: Bim

---> Mia: Hej! Kul att du kollar in här ibland, och kommenterar.



Jag ska visst gratta Jimmy från dig. Och jag håller med dig, det känns nästan som jag fick honom i går.



Tråkigt att det inte är bra med dig.



Och vad roligt för Malin! Men tråkigt för dig.



Jag mailar dig om vilken gata i Storvreten det är. Jag vet inte om Jenny vill att jag lägger ut det här i bloggen.



Ha det så bra! Kram!

2008-10-17 @ 14:53:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej,

jag har svarat på ditt mail.

Trevlig helg!

Kram Mia

2008-10-17 @ 15:53:49
Postat av: Bim

---> Mia: Hej igen! Okej! Tack! Jag ska kolla min mail och svara dig tillbaka då!



Ha en trevlig helg du också! Kram! :-)

2008-10-17 @ 17:00:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0