Dagens Dagbok - Fredagen den 12 september 2008 - Dagens Jobb.

Fredag, och jobb som vanligt förstås, på arbetsveckans sista dag. I dag så började jag dagen med att skura golvet i stora matsalen, sen så var jag en stund i skalen, efter det så tog jag hand om förmiddagsdisken. Och sen så var jag andreman i lilla matsalen. Hjälpte också till i diskrummet under den mest hektiska tiden mellan elva och tolv.


I dag så stod det "från frysen" på matsedeln. Det innebär att det är blandade rätter hela dagen, eftersom Husmor tar reda på rester och överblivna kartonger med mat från tidigare serveringar. Så vi serverade bland annat: ugnspannkaka, stekta bacontärningar, stekt tärnad potatis, köttbullar, grillade grönsaker, thaigryta, och säkert fler rätter som jag har glömt bort nu.


Snurran jobbade extra fackligt i dag, så vi var en personal färre i dag, än vad vi ska vara på fredagar. Det blev en väldigt hektisk dag i dag, både i köket, i matsalarna, och i diskrummet. Men allt flöt ändå på rätt så bra, och ingenting speciellt hände.


Och så blev det då veckans bästa stund, fredag eftermiddag klockan två, och vi fick gå hem och fira helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0