Dagens Dagbok - Lördagen den 13 september 2008 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det gröt, fika, och nyhetsläsning i datorn under tiden.


Borzko gick upp klockan nio, och genomgick då sina morgonbestyr. Sen så åt han frukost, och vi hade en pratstund i köket. Och när han sen var klar så gick han iväg till Farstahallen för att träna.


Jimmy var inte hemma. Han var ute på krogen med kompisar i går kväll, och sov över hos en kompis i natt.


Jenny var inte heller hemma. Hon sov hos Jocke i natt, och jobbar ett dagspass mellan halvsju och halvfyra i dag.


Jag vaknade med en hemsk huvudvärk. Tog två Alvedon direkt på morgonen, men dom hjälpte ingenting. Jag har ju haft ont i halsen större delen av veckan, sen i tisdags. Sen så har det ju varit rätt så stressigt på jobbet hela veckan. Och så var jag ju borta både i torsdags kväll och i går kväll. Så jag vet inte om det är därför som jag vaknade med huvudvärk. Jag sov ju åtta timmar i natt, eftersom jag var så himla trött i går kväll, annars så brukar jag bara sova sex timmar.


Bestämde mig i alla fall för att strunta i förmiddagspromenaden som jag hade tänkt att ta. Vädret var inte så inbjudande heller: grått, mörkt, trist, blåsigt, och cirka tio grader.


Vid tiotiden, när Borzko hade gått iväg till gymmet, så satte jag mig uppe i vardagsrummet tillsammans med min dator och min bok. Men jag började med att sätta igång teven och dvd:n i en timme först, och så tittade jag på "Idol" från i torsdags. Jag hade spelat in det då, eftersom jag var borta då, och även i går.


När "Idol" var slut, så satte jag mig i datorn i knäet, och så bloggade jag några inlägg som jag inte hade hunnit med under torsdagen och fredagen.


Vid tolvtiden så åt jag lite lätt lunch. Det blev några knäckemackor med kaviar plus fika. En Ipren mot huvudvärken blev det också. Och efter lunchen så blev det vardagsrummet, soffan, datorn, och boken igen.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Usch, den där huvudvärken tycks många lida av för tillfället, det måste vara någon slags förkylning eller nåt? Hoppas att det ger med sig under dagen.. kram

2008-09-13 @ 13:36:10
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Två alvedon i morse, och en ipren till lunch... Men lika ont i huvudet fortfarande...



Har ju haft ont i halsen från tisdag och till och med fredag. Nu är det borta, men har en djävla huvudvärk istället... :-(

2008-09-13 @ 13:40:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Kan du inte be din läkare skriva ut Voltaren åt dig? De är starkare.

Gillar du Pink Floyd?

Min pappa och jag var och såg Roger Waters, basisten från Pink floyd i globen förra året.

Rock med elgitarrsolon kan man kalla musiken :-)

2008-09-13 @ 15:58:16
Postat av: Bim

---> Linus: Nej, jag vill inte ha starkare huvudvärkstabletter. Tycker inte att jag har så ofta ont i huvudet. Och oftast så hjälper det med Alvedon och Ipren.



Ja, jag gillar Pink Floyd. Dom har väl inte varit några favoriter direkt, men dom har gjort en hel del bra låtar. Mina favoriter är "Brick in the wall" och "Money".

2008-09-13 @ 17:45:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0