Dagens Dagbok - Lördagen den 27 september 2008 - Morgonen.

I dag så larmade mobilen klockan halvåtta. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så satte jag igång en tvättmaskin med Jimmy och Jennys lakan i, för att sätta igång veckostädningen.


Borzko gick upp klockan nio och duschade och gjorde sig i ordning. När han var klar så åt vi frukost tillsammans. Jag åt fiberhavregrynsgröt, som jag nästan alltid gör på helgerna.


Nu ska vi sätta igång med att hjälpas åt med veckostädningen. Det blir det vanliga: byte och tvätt av alla lakan, byte och tvätt av alla handdukar, tvätt av kläder, dammsugning, torkning av golv, skurande av badrum och toalett, putsande av speglar och glasytor, och kanske lite dammande.


Jag ska också iväg en sväng in till stan, fram och tillbaka lite snabbt. Jag ska bara möta upp Jenny, Jocke, och Tindra vid Centralen för att få en kasse med några grejer i, som jag glömde när jag var i Södertälje häromdagen.


Vad har ni för planer för dagen? Vad ni än gör, så ha en riktigt trevlig dag! :-D

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vi ska in till stan en sväng och fixa några saker inför resan, sedan ska min sambo på hockey. Jag hoppas att vi hinner med en promenad medans det är ljust. Det är trist väder, alldles grått och det småduggar.



Hoppas att din dag blir bra, trots städning ;)



Kram

2008-09-27 @ 10:02:16
Postat av: annebelle

Jag jobbar i helgen. Men man hinner alltid lite annat också och jobbet är ju roligt för det mesta så det är helt ok.

Lite bilder från din städning tycker jag skulle vara kul. En städefit, typ. Ha en finfin lördag.

2008-09-27 @ 11:49:15
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag jobbar i helgen. Men man hinner alltid lite annat också och jobbet är ju roligt för det mesta så det är helt ok.

Lite bilder från din städning tycker jag skulle vara kul. En städefit, typ. Ha en finfin lördag.

2008-09-27 @ 11:49:46
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Okej! Alltid kul att höra vad andra gör också! Hoppas du fick din promenad! Själv så har jag shoppat lite! ;-D

2008-09-27 @ 15:04:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Okej. Jag ska tänka på det där med en "städ-EFIT" till en annan gång! Kul idé faktiskt! Det blev så lite städning för mig i dag, det blev shopping istället! ;-D

2008-09-27 @ 15:05:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Och BLOGG.SE krånglar tydligen igen... :-/

2008-09-27 @ 15:06:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vad skönt att du hann med lite shopping också. Det är ju nästan ett straff att bara städa på en lördag ;)



Det blev bara en kort promenad, men jag är nöjd ändå. Förhoppningsvis hinner vi gå längre imorgon.



Ha en fortsatt bra lördag!



Kram

2008-09-27 @ 15:49:12
Postat av: Bim

---> Josefin: Det blev faktiskt Borzko som städade det mesta! ;-D



Bilder på min shopping kommer snart!



Skönt att du hann med en promenad.



Ha en skön lördagskväll nu!

Kram!

2008-09-27 @ 15:52:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0