Dagens!

Idén till en Dagens Lista, har jag snott från Karin Olofssons blogg. Här är hennes senaste. Jenny har också snott idén, och hade en Veckans Lista i söndags.

Dagens Ondaste: Min hals... Vaknade upp i morse med jätteont i halsen...
Dagens Godaste: Lunchen från vår salladsbuffé på jobbet.
Dagens Klantigaste: När jag och Jimmy körde fel när vi skulle hämta grejerna från hans bil.
Dagens Bästa Citat: Peter Stormare i Aftonbladets resebilaga (fast jag läste det i Annebelles Blogg): "Charterresorna förstörde jävligt mycket, vi var ett lyckligare folk innan vi såg att andra hade sol hela tiden".
Dagens Väder:
Grått, mörkt, trist, regnigt, dystert, höstigt...
Dagens Sorgligaste: Att Jimmys bil måste skrotas efter olyckan.
Dagens Mest Nöjd Över: Att jag köpte min nya skinnjacka i söndags. Jag älskar den!
Dagens Gladaste Händelse: En nyhet som vi fick på jobbet i dag. (Men jag vill inte skriva ut vad det var här.)
Dagens Telefonsamtal: Alltid flera stycken med Jenny varje eftermiddag/kväll.


Kommentarer
Postat av: anonym

tjänar du några pengar på din blogg

2008-09-09 @ 21:42:01
Postat av: Natalie

Härligt citat av P. Stormare :)))

Ååå vad trist med bilen!

Eftersom jag är avis vad gäller din "dagens godaste" måste jag bara få kontra med "dagens väder" här: sol, vind, gassande sol, varmt, sol, asvarmt, sol, vind... ;)

2008-09-09 @ 22:18:59
URL: http://www.tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Linus

Tråkigt att bilen måste skrotas :-(

Det var sorgligt, tråkigt att Jimmy blev påkörd :-(

Kommer taxichauffören som körde på Jimmy, något rättsligt efterspel, straff eller?

2008-09-09 @ 23:19:17
Postat av: Therése

Assnygg jacka verkligen och superbra att det är oäkta skinn! :D

2008-09-10 @ 10:14:48
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Anonym: Nej, jag tjänar inte ett öre på min blogg. Jag har ju inte ens någon reklam på den.

2008-09-10 @ 15:02:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, jag gillade verkligen citatet! :-)



Ja, trist med bilen... Men huvudsaken är ju att han inte skadade sig! Han får köpa sig en ny bil för pengarna som han får.



Jag skulle gärna byta bort mitt "dagens godaste" mot ditt "dagens väder"! ;-/



Kram!

2008-09-10 @ 15:03:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, tråkigt med bilen. Men huvudsaken är att Jimmy mår bra.



Nej, det blir inget rättsligt efterspel. Det var ju en ren olycka. Men det var taxichaffisens fel.

2008-09-10 @ 15:04:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Therése: Ja, jag älskar verkligen jackan! Och priset! Om det är äkta skinn eller inte spelar mig faktiskt egentligen inte så stor roll! :-)

2008-09-10 @ 15:05:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag har en nästan likadan och gladdes verkligen åt att den ser exakt ut som skinn, men är av annat material! :) (vrålgillar skinnutseendet, men mår lite dåligt av att tänka på att bära djurhudar... dock har jag i ärlighetens namn ändå ett par riktiga skinnjackor också... huga!)

2008-09-10 @ 16:52:04
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Alltså jag är kanske lite dum... Men jag brukar tänka på det där med skinnjackor och skinnstövlar... Många människor tycker ju att det är avskyvärt med päls! Men dom går gärna omkring i stövlar och jackor av skinn, och har även skinnväskor. Vad är det egentligen för skillnad? Korna som vi äter upp, är det dom som blir väskor, jackor, stövlar, och skor? Så att om man ändå äter nötkött så kan man också använda skinn? Medans pälsar är så att man uppföder djuren bara till att använda skinnet? Är det så? Jag känner mig faktiskt lite okunnig... ;-)

2008-09-10 @ 17:50:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Angående pälsindustrin så föds ju minkar, rävar, chinchillor och dylikt upp i små, små burar där de inte kan leva ett för dem naturligt liv.

De får ofta stressrelaterade sjukdomar och börjar gnaga på sina tassar. Korna lever ju oftast ett rätt hyggligt liv innan de slaktas.

(ja, åtminstone levde de kor vi hade back in the 80s ett jävligt bra liv. Jag matade dem med päron och äpplen flera gånger i veckan och ryktade dem som om de vore hästar! :)) Därav skillnaden mellan päls och djurhudar: korna föds ju inte upp enbart för pälsens skull. De ger ju även mjölk och kött samt betar upp ängarna. ("Jag trivs bäst i öppna landskap")

Samtidigt är det lite dubbelmoral från min sida. Jag äter tex inte rött kött pga att jag växt upp med kor och grisar, men kan käka McChicken utan att blinka!

Kycklingarna hanteras JÄVLIGT dåligt. :( Kolla gärna djurensratt.org om du vill läsa mer om pälsar och sån´t. :)

2008-09-11 @ 13:19:58
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Bim

---> Therése: Tack så jättemycket för din långa kommentar, och all information! Jag har nog också lite dubbelmoral ibland! ;-D Ska kolla din länk också!

2008-09-11 @ 16:32:52
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0