Varför?!?

Jenny har varit hemma från skolan nu i två dagar, för hon har haft hög feber. Nu är hon helt påhoppad i sin blogg av anonyma människor.

Läs följande inlägg och kommentarer i Jennys blogg.

 - Som besatt - 29/09. 16:47.

 - Ni är så gulliga - 30/09. 13:16.

 - Farlig arbetsplats? - 30/09. 16:24.

Åh, vad jag avskyr dessa "bloggtroll"! Jag har ju själv varit utsatt för dom vid ett flertal tillfällen. Och även fast man vet att man inte ska bry sig, så gör man ju det.

Jag förstår inte hur till exempel Blondinbella och Linda Rosing orkar. Tänk att få så många negativa och elaka kommentarer som dom får varje dag.

Dom gånger som jag har varit som mest utsatt, så har jag varit på väg att sluta att blogga. Men tack och lov så brukar man ju då få en massa positiva kommentarer från dom som stöttar en, och då uppväger ju dom kommentarerna och personerna till slut.

Jag tror i och för sig inte att Jenny tar åt sig lika mycket som jag gör. Men jag tycker ändå att det är tråkigt för henne.

Fast det är ju i och för sig en massa snälla kommentarer också från folk som stöttar henne.



Jag vill också skriva några rader om hennes sjukdom och frånvaro från skolan.

Jenny är kanske lite mer sjuk än vad till exempel jag, Borzko och Jimmy är. Men det har hon faktiskt alltid varit, ända sen hon var liten. Jag tror att det där är olika för olika människor. Vissa har ett bättre immunförsvar, och vissa har ett sämre.

Sen tror jag att många och små faktorer kanske ibland kombineras så att dom tillsammans gör att man blir sjuk oftare. Till exempel: om man väger för lite, eller väger för mycket, motionerar för lite, äter för lite, äter för mycket, äter näringsfattig kost, inte tar vitaminer och mineraler om man behöver det, stressar i skolan, stressar på jobbet, stressar privat, utsätts för starka barnbaciller, om man har problem med familj och eller vänner, sover för lite, sover för mycket, osv, osv, osv...

Självklart så är jag ibland orolig över Jenny när hon är sjuk. Annars så vore det väl konstigt, eftersom jag är hennes Mamma. Jag köper vitaminer och mineraler till henne. Jag säger till henne att sova ordentligt. Jag försöker få henne att förstå att hon ibland måste kunna säga NEJ till olika personer, så hon inte tar på sig för mycket, inte bara jobb, utan också privat.

Men jag tror inte att det är någon större fara. För Jenny är lycklig, och mår bra, och det är det viktigaste. Hon har en bra familj som stöttar henne, hon har en jättebra fästman med tillhörande familj och släkt som också är jättebra. Hon har bra privata vänner, skolkamrater, och jobbarkompisar. Hon trivs i skolan och med alla lärare (fast kanske inte så mycket med själva pluggandet...), och hon trivs på jobbet.

Jag är oerhört stolt över Jenny! Jag tycker att hon är så duktig med allt i sitt liv. Hon kämpar på med skolan, trots att hon tycker att det är jobbigt. Hon är duktig på jobbet  och lär sig ju nu till skiftledare. Hon är så bra med Jockes dotter Tindra. Hon försöker verkligen att hinna med alla personer runt omkring henne som vill umgås med henne. Hon röker inte. Hon dricker väldigt måttligt. Jag är verkligen stolt och glad över henne!

(Och självklart så är jag lika stolt och glad över Jimmy!)



Det blev visst en väldigt långt inlägg det här... Men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. Hoppas att någon orkade läsa allt! :-D

Kommentarer
Postat av: Snurran

Jodå, jag orkade! :-) Jag har läst i Jennys blogg också, men kommenterade inte denna gång. Visst är hon kanske ofta sjuk, men inte mer än vad min 15-åring är och han har inget "utslitande" jobb och inte så hemst mycket annan press ännu heller för den delen, så jag tror inte att det är där skon klämmer för Jenny. Däremot måste jag erkänna att jag redan i lördags tänkte tanken att hon nog skulle bli sjuk, eftersom Tindra hade feber. barn smittar helt enkelt. Så det så.

2008-09-30 @ 19:36:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Alina

Jag var på väg att avsluta min blogg igår, men så fick jag bomber med snälla kommentarer vilket gjorde att jag såg att jag har fler som gillar bloggen än hatar den:) Det är de snälla kommentarerna som gör att man fortsätter:) Ha det bra!

2008-09-30 @ 19:42:09
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: Bra att någon orkade läsa allt! Jag har en förmåga att ha svårt att sluta skriva när jag kommer igång!



Håller med dig i det du skriver. Vissa är mer sjuka än andra. Och vissa andra kanske känner efter lite mera än andra. Och barnbaciller är väldigt starka.

2008-09-30 @ 19:42:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Alina: Jo, visst är det så! Om man inte fick snälla och peppande kommentarer ibland, då vore det inte lika kul att blogga! :-D

2008-09-30 @ 19:48:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: T

tjenare bim ;>

fint inlägg.



men tänkte på de du skrev om Blondinbella och Linda Rosing, och hur mycket skit dom får ta hela tiden.. jag tycker inte det är så konstigt på de sätt dom uttrycker sig, skriver och hur dom beter sig. Jag har många gånger varit nära på att skriva skit till dom, men håller de för mig själv ist.



hejhej :)

2008-09-30 @ 19:53:59
Postat av: Bim

---> T: Tack ska du ha! :-D



Jag tycker väl självklart inte heller alltid om det som till exempel Blondinbella och Linda Rosing skriver. Men det skulle aldrig falla mig in att skriva någonting negativt till dom för det. Läser jag bloggar som jag inte gillar, då slutar jag väl bara att läsa dom. Blondinbellas blogg gillar jag på något sätt ändå, trots att vi många gånger har helt skilda åsikter. Linda Rosings blogg gillar jag väl egentligen inte speciellt mycket, men man är ju trots allt lite nyfiken! ;-)

2008-09-30 @ 19:59:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

Vad tråkigt hon fått så många sådana komemntarer förstår inte riktigt varför folk skriver som de gör. Vet att flera av de stora bloggarna också får det folk har säkert inget vettigare för sig än skriva elaka kommentarer det är synd. Jag brukar läsa hennes blogg och jag gillar den.

2008-09-30 @ 20:46:48
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Ja, visst är det tråkigt med elaka kommentarer. Men man får väl lov att acceptera dom när man bloggar. Kul att du gillar Jennys blogg! :-)

2008-09-30 @ 20:51:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Kloka ord av en Klok Mamma!

2008-09-30 @ 21:51:49
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Emma

Jättebra skrivet. Och det är jobbigt när man tvingas försvara sig bara för att man är sjuk, alla blir sjuka. Vissa ofta och andra mer sällan. Alla är vi olika och reagerar olika på alla baciller osv. ;) Försök att inte ta åt er av alla elaka och otrevliga kommentater för ni båda (du och Jenny) har fantastiksa bloggar ska ni veta :)

2008-09-30 @ 22:11:24
Postat av: Emma

Jättebra skrivet. Och det är jobbigt när man tvingas försvara sig bara för att man är sjuk, alla blir sjuka. Vissa ofta och andra mer sällan. Alla är vi olika och reagerar olika på alla baciller osv. ;) Försök att inte ta åt er av alla elaka och otrevliga kommentater för ni båda (du och Jenny) har fantastiksa bloggar ska ni veta :)

2008-09-30 @ 22:11:30
Postat av: Emma

Jättebra skrivet. Och det är jobbigt när man tvingas försvara sig bara för att man är sjuk, alla blir sjuka. Vissa ofta och andra mer sällan. Alla är vi olika och reagerar olika på alla baciller osv. ;) Försök att inte ta åt er av alla elaka och otrevliga kommentater för ni båda (du och Jenny) har fantastiksa bloggar ska ni veta :)

2008-09-30 @ 22:14:01
Postat av: Emma

Oj, var inte meningen att skicka tre likadana kommentarer. Men det gick så segt så jag tryckte flera gånger ;) du kan ta bort två om du vill :)

2008-09-30 @ 22:31:28
Postat av: annebelle

Visst är det så att vi är olika disponerade för att vara friska eller bli sjuka. Jag är nästan aldrig sjuk, inte min man och mina barn heller. Och för det är jag så otroligt tacksam, det kunde lika gärna vara tvärtom!

Kul att du gillade boken.

2008-10-01 @ 00:02:37
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag skrev en kommentar tidigare, men det syns inte. Jag skriver en till, så du vet ifall att det dyker upp två liknande kommentarer.



Klart att man orkade läsa det du skrev :)

Jag håller med dig om att det är dåligt och fegt att ge sig på Jenny. Hon förtjänar det verkligen inte. Men folk verkar gilla att gnälla och klaga så tyvärr får ni nog räkna med elaka kommentarer så länge ni bloggar. Man ska inte behöva räkna med det, men människor som bara är ute efter att jäklas finns det alltid :(

Jag tänkte på det du skrev om Blondinbella och Rosing, men jag tycker inte synd om dem ett enda dugg. De är så mediakåta och gör allt för att synas och höras, de vill att folk ska bli upprörda, all reklam är bra reklam. De provocerar fram elaka kommentarer och jag tycker att det inte är mer än lämpligt åt dem. De har gjort sig förtjänta av elaka påhpopp, men det har absolut inte Jenny. Din Jenny är ingen dålig person. Jenny är inte elak mot någon i sin blogg, hon skriver om sitt liv och sin vardag och varför det skulle provocera folk förstår jag inte. Hoppas att hon inte tar åt sig så mycket av elaka kommentarer, men det är väl lättare sagt än gjort.



Kramar

2008-10-01 @ 11:21:04
Postat av: Bim

---> Angela: Tack ska du ha! En klok kommentar av en klok kommenterare! KRAM :-D

2008-10-01 @ 18:22:22
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: Tack ska du ha! Kul att du gillar både min och Jennys bloggar! Jag tror inte att hon tar åt sig så mycket. Det är nog värre med mig. :-D

2008-10-01 @ 18:23:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: ;-D

2008-10-01 @ 18:24:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: Ja, Blogg.se gillar att strula ibland... ;-D

2008-10-01 @ 18:24:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: Det gör inget! Spamma på du! ;-D

2008-10-01 @ 18:24:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, jag är oerhört tacksam att vi är så friska av oss också. Det kan ju faktiskt ändras när som helst...



Ja, boken var jättebra! :-) Tack för tipset!

2008-10-01 @ 18:26:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Det kom bara en kommentar av dig! ;-D



Tack för att du orkade läsa allt som jag skrev! :-D



Lite har du väl rätt i det du skriver om Linda Rosing och BlondinBella. Men jag förstår ändå inte varför folk är så aggressiva.



Men visst är Jenny absolut inte förtjänt av det skit hon får ibland. Hon är alltid snäll mot alla. Och hon skulle aldrig skriva något elakt om någon, eller lämna någon dum kommentar.



Men visst är det så, att man får stå ut med sånt, om man fläker ut sitt liv i en blogg. Man får lära sig att stå emot det.



Kram!!

2008-10-01 @ 18:30:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: A

brukar se henne röka i skolan men..

2008-10-01 @ 19:05:19
Postat av: Bim

---> A: Okej. Jag vet inte varför jag skulle tro mer på en anonym kommentar än på min dotter. Hon är ju faktiskt arton år, och får röka hur mycket hon vill, om hon vill. Varför skulle hon ljuga om det? Jag vet att hon skulle erkänna det om hon gjorde det. Jag vet ju att hon dricker alkohol ibland. Så jag tror dig faktiskt inte. Många av hennes kompisar röker ju, så du kanske har tagit fel.

2008-10-01 @ 19:39:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag hoppas att du förstod att jag inte menade att ni förtjänar elaka kommentarer för att ni bloggar. Jag menade bara att det finns idiotiska människor och så länge man bloggar så kommer dessa människor att skriva kommentarer. Det är dumt, men jag tror att det är svårt att komma undan. Det skulle inte spela någon roll än vad ni skriver så kommer folk att hitta fel på det också. Men ni får försöka tänka på alla människor som verkligen tycker om era bloggar också, vi är ju många. Du har ju min absoluta favoritblogg! :)



Kram

2008-10-01 @ 23:13:03
Postat av: Bim

---> Josefin: Jadå! Jag förstod absolut vad du menade!



Och tack för att jag har din absoluta favoritblogg!



KRAM! :-D

2008-10-02 @ 19:44:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0