Dagens Dagbok – Lördagen den 1 augusti 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

I morse så larmade min mobil redan klockan halvsju, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning.

 

Borzko hade gått upp redan klockan fyra, och åkt iväg och hämtat upp sin syster med familj, och sen kört dom till Arlanda. Han kom tillbaka hem igen vid halvåttatiden.

 

Vi två åt då frukost tillsammans, och tog en fika och en pratstund.

 

Sen så satte vi båda två igång med veckostädningen. Och det blev väl ungefär det som vi alltid gör: dammsugning, torkning av golv, skurande av toalett och badrum, avtorkande på båda balkongerna plus uteplatsen, lite dammande, putsning av speglar och glasytor, byte och tvätt av lakan, med mera.

 

Jimmy sov, så han klarade sig undan veckostädningen i dag. Som nästan alltid. ;-)

 

När vi var klara så blev det en fika, och vi satte oss båda två och läste i våra böcker. Jag läste i ”Blot” av Håkan Östlundh, som jag började på i går kväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0