Nittio (90) arbetsdagar till Jullovet... ;-/


Nittio (90) arbetsdagar till Jullovet... ;-/



Kommentarer
Postat av: C.

Ibland är du en sådan bitterfitta. Sommarlovet är exakt, precis, just över, och du deppar redan över hur låååååååååång tid det är kvar till nästa lov. Tänk istället vad skönt det ska bli att komma in i rutiner igen. Och du, jag kan inte låta bli att fråga varför du inte byter jobb? Ända sedan jag började läsa din blogg - vilket måste vara för cirka två år sedan - så har du alltid haft ångest för att komma tillbaka/gå till jobbet. Don't get it. Man lever bara en gång, varför plåga sig själv med arbetsplatser, vänner, sysslor osv som man egentligen inte vill ha att göra med?

2009-08-16 @ 18:15:28
Postat av: F

Har hon något val egentligen? Hon har varken utbildning eller andra bra kvalificerade meriter att spela på

2009-08-16 @ 19:06:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> C.: Men läs inte min blogg då, om du tycker att jag är en sån "bitterfitta"... Varför har du följt den i två år då, om du tycker så?



Och byta jobb är inte så lätt för mig: 48 år, ingen utbildning, inte ens gymnasiet, lite lätt social fobi, blyg, med mera.

2009-08-16 @ 19:26:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> F: Precis så är det faktiskt tyvärr...

2009-08-16 @ 19:26:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: lilla jag

Du och din dotter är väldigt olika när det gäller inställning till jobb osv. Du har haft ångest i flera dagar och skriver hur trött du är. Jenny, din dotter, bara skriver helt enkelt att nu är det jobb som gäller. Hon jobbar dessutom nätter och sena kvällar du slutar jobba efter lunch. Du har bra arbetstider och ett bra jobb.



Du kanske skulle träffat mer folk, åkt någonstans på sommaren. Tycker du mest är hemma bara. På semestern ska man njuta och inte tänka på jobb som komma skall.

2009-08-16 @ 20:00:42
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lilla jag: Min dotter och jag är nog inte så olika som du kanske tror. När jag var nitton år så var jag nog exakt som hon är nu.



Men du kanske inte har någon empati, och kan inte förstå att man kan ha ångest, social fobi, trötthet, ont i kroppen, depressioner, med mera...



Slutar jag jobba efter lunch?!? Jag jobbar faktiskt heltid, åtta timmar om dagen, varje dag.



Jag har njutit av semestern, och jag har inte tänkt på jobb som ska komma. Inte dom första sextiotre dagarna i alla fall, möjligtvis dom fem sista.



Ska nog sluta att blogga om när jag mår dåligt... Man mår ju inte bättre av såna här kommentarer precis... :-(



2009-08-16 @ 20:07:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Bim, du får blogga om vad du vill,och bry dig inte om dessa dumma kommentarer från människor som inte ens kan skriva ut sitt namn, fegt folk tycker jag.

2009-08-16 @ 20:15:29
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Tack! :-D

2009-08-16 @ 20:26:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin - fd ONE SMALL DREAM

Men vad är det för jävla stolpskott som har kommenterat här ovanför? Herregud puckon finns det alltid gott om tydligen.



Om du mår dåligt ska du självklart få skriva det i DIN blogg. Låt inte dessa nötter få dig att må ännu sämre.



kram

2009-08-16 @ 20:37:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin - fd ONE SMALL DREAM: Tack Malin! Jag skriver ALDRIG något negativt i någon annans blogg. Men jag måste väl få skriva negativa saker i MIN EGEN blogg. Så jag tycker precis som du där...



Även om jag kanske vet innerst inne, att jag har ett bra jobb, bra arbetstider, bra arbetskamrater, och att jag borde vara djävligt tacksam över att jag överhuvudtaget har ett jobb, så kan jag ju inte rå för att jag mår dåligt i dag?!? Blir jag arbetslös en dag, så kanske jag skulle längta tillbaka till mitt nuvarande jobb.



Men jag kan ju ändå inte negligera att jag är nere i dag... Ska jag hyckla i min egen blogg då? Och skriva att jag är sprudlande glad, och mår jättebra?!?



Tack för ditt stöd i alla fall! :-D

2009-08-16 @ 20:45:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: akå

Nej, jag tycker att du ska skriva precis vad du känner. Det är ju trots allt din blogg!

Önskar jag kunde säga något som får dig mera motiverad att gå till jobbet, men jag vet inte vad.

Antar att det enda o göra är att bita ihop och försöka se de positiva i det! :)

2009-08-16 @ 21:01:52
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Tack! Det är ju tur att jag har några som istället för att trycka ner mig ännu mer, istället försöker att peppa mig!



Absolut! Jag ska bita ihop allt vad jag kan! Och verkligen försöka se det positiva i det!



Tack!

2009-08-16 @ 21:06:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur många tror du får njuta av 68 dagars sommarlov ?

2009-08-16 @ 21:12:00
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det är ju inte direkt någonting som vi har gratis precis... Vi betalar väldigt dyrt för det. Varje månad året runt har vi stora löneavdrag för att kompensera vår ledighet. Och vi får sämre pension på grund av det. Vi kan heller aldrig ta ledigt mitt i terminerna för vi har ju ingen rätt att ta ut ledighet då. Så det är inte bara fördelar med uppehållstjänst. Därför har några av mina jobbarkompisar gått över till semestertjänst istället.



2009-08-16 @ 21:16:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Kanske en idé att ha semestertjänst istället nu när du inte har barn att ta hänsyn till längre då kanske inte heller ångesten blir så stor eftersom den sammanhängande ledigheten inte blir så lång och så kan du unna dig lite mittledighet. Och sedan så kommer du väl tjäna mer.

2009-08-17 @ 12:10:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Jo, jag har funderat på det. Men det är ju ändå så himla skönt med det långa sommarlovet, och sen det lilla jullovet. Det är inte heller så kul att jobba under sommaren, det vet jag, för jag har gjort det en sommar.

2009-08-17 @ 14:27:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: annebelle

Jag tror jag förstår precis hur du känner det dagarna innan jobbet börjar igen. Jag gillar mitt jobb jättemycket, jag är högutbildad och har skaplig lön. Jag är social och utåtriktad och jag får jobba i vacker miljö med många utmaningar. Jag har dessutom ett ganska fritt jobb! Men ändå har jag lite blues när jobbet ska börja efter semestern. Det hör till. Ibland kan det vara riktigt jobbigt! Jag tror det är det där att gå tillbaka till en inrutad vardag, inte styra sin egen tid, känna klockan ticka utan att man kan välja själv i den utsträckning man vill. Jag tror att fler känner så här, än de som inte gör det. Sedan vet vi ju att det känns okej, oftast ganska snart vi är tillbaka på jobbet igen. Skriv hur du känner dig i din blogg, det är väl det som gör mödan värt - både med att läsa och skriva bloggar - att de är innerliga och uppriktiga. Sedan behöver man ju inte lämna ut sig, men det gör du inte. Det gör däremot de ynkliga stackar som skriver elaka anonyma kommentarer. Blääää för dem.

2009-08-17 @ 17:13:47
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Mycket bra och insiktsfullt skriven kommentar av dig! Som alltid!



Och det känns bättre redan i dag! Det visste jag ju redan i går, att det skulle göra, men det går ju inte att styra sina känslor...



Jag vill vara personlig, men inte för privat, och jag tycker själv att jag lyckas med det när jag bloggar.



Men elaka anonyma kommentarer kommer man nog aldrig undan... Fast alla snälla och vänliga kommentarer uppväger ju alltid!



Tack för att du finns! Du har länge varit en av mina favoriter! Och du vet att jag läser din blogg varje dag, även om jag är urusel på att kommentera! Kram! :-)

2009-08-17 @ 17:26:50
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0