Dagens Dagbok - Söndagen den 8 februari 2009 - Dagen.

Mobilen larmade klockan halvåtta i dag också. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det fika och nyhetsläsning i datorn.


Klockan nio så gick Borzko upp, och genomgick då sina morgonbestyr. När han var klar så åt vi frukost tillsammans, och hade en pratstund i köket.


Sen så gick Borzko iväg till Farstahallen även i dag, för att träna. Och jag hade, precis som i går, tänkt mig en promenad. I dag var det ingen hemsk dimma, som det var i går. Men det var grått, mörkt, murrigt, trist, ruggigt, duggregn, och bara ett par plusgrader varmt. Så jag var lika lat i dag, precis som i går, och stannade hemma.


Jag höll som vanligt på med lite allmänna hushållsgöromål här hemma, och så varvade jag med datorstunder.


Men den mesta tiden gick åt till att läsa i min nya Stephen King-bok, den 635 sidor tjocka "Duma Key". Det är den femtiosjunde Stephen King-boken i min samling.


Lite lunch blev det vid tolvtiden.


Borzko kom hem från gymmet vid ettiden. Då åt han lite lunch, och vi tog en fika och en pratstund tillsammans.


Sen så satt han också och läste lite i sin bok.


Men vid halvtretiden så stack han iväg igen. Han skulle hem till sin Mamma på sitt vanliga söndagsbesök. Lite tidigare åkte han i dag, för han skulle hjälpa henne att laga en trasig persienn.


Vid tretiden så kom Jimmy hem. Han har ju varit hemma hos sin kompis, och sovit där, ända sedan i fredags.


Vi åt middag tillsammans vid fyratiden.


Efter middagen så tog jag med mig min dator och min bok, och så flyttade jag ner till Jimmys rum. Jimmy satt vid datorn, jag varvade bokläsning med datorstunder. Lyssnade på musik gjorde vi förstås, och pratade gjorde vi ju självklart också.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Då slapp ni snöovädret? Vi har fått så himla mycket snö. Här har det öst ner sedan igår, det går knappt att ta sig fram. Det har hänt många bilolyckor och lastbilar tar sig inte fram. Min sambo jobbade idag och kom hem och hämtade mig för ett tag sedan så vi kunde åka och handla, men det tog en halvtimma för oss att ta oss hem (annars tar det 5 min), vi kom inte uppför den sista långa backen. Körde fast flera gånger men till slut kom vi upp. Nu tänker vi inte ge oss ut mer idag. Jag längtar efter våren :)



Kram

2009-02-08 @ 18:45:17
Postat av: Bim

---> Josefin: Oj! Har ni fått så mycket snö!? Här har det inte kommit en endaste flinga, tack och lov... Ja, snacka om att man längtar efter våren! Kram!

2009-02-08 @ 19:39:30
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skön dag :)

jag har varit i Farsta Centrum idag för första gången :D var ett stort och bra centrum tycker jag :D

2009-02-08 @ 20:01:03
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Sanna: Jaså! Så du har varit här i Farsta för första gången! :-) Ja, Farsta Centrum är ett bra och trevligt Centrum tycker jag. Lagom stort och det mesta finns där! :-)

2009-02-08 @ 20:05:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0