Dagens Dagbok - Lördagen den 24 januari 2009 - Eftermiddagen.

Klockan tolv så vaknade Jimmy, och gick då upp. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch. En fika och en pratstund blev det också.


Efter det så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och så satte han sig sen på sitt rum framför datorn.


Jag satte mig och gjorde månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna...


Borzko kom hem från gymmet vid halvtvåtiden. Han satte sig då uppe i vardagsrummet, och så satt vi där båda två och läste i varsin bok.


Vid tretiden sen så åkte Borzko iväg med bilen. Han skulle först till OKQ8 och tanka och kolla allt på bilen, och fylla på allt som behövdes. Sen så skulle han hem till sin Mamma Dragica i Hallunda. Han brukar alltid åka dit på söndagar annars, men i morgon så ska vi bort på middag till Jenny och Jocke, tillsammans med Jockes Mamma och hennes Särbo. Det passade ju perfekt för Borzko att åka dit i kväll, för hans Mamma är väldigt sportintresserad. Och i kväll så har först Sverige match klockan sju, och sen har Kroatien match klockan nio. I handbolls-VM i Kroatien alltså. Så dom ska se båda matcherna tillsammans, medans jag ser Körslaget här hemma.


Jag flyttade ner med min bok och min dator till Jimmys rum. Jag varvade datorn med boken, och Jimmy satt vid sin dator. Och så lyssnade vi på musik, och pratade.


Vid fyratiden sen så åt Jimmy och jag middag. Efter så blev det en fika, och sen fortsatte vi med samma sysselsättningar som tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0