Dagens Dagbok - Lördagen den 31 januari 2009 - Hela Dagen och Kvällen. (Med fjorton fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn. Borzko gick upp klockan nio, och genomgick sina morgonbestyr. Och klockan tio så gick Jimmy upp, och gjorde detsamma.


Jag satt lite med datorn sen, tills det var dags att gå. Och höll också på och fixade med lite allt möjligt här hemma.


Sen vid strax före elva så åkte vi alla tre iväg. Vi hämtade upp Mamma och Pappa i Örby, och så åkte vi alla fem in till Strandvägen, där båten skulle gå. Vi parkerade på kajen, och väntade in Anette, Kenneth, Mathias, Maria, och Patric, som kom efter en stund.


Det var ganska så molnigt vid tolvtiden, men det blev sen bättre och bättre vartefter.





Vi fick gå ombord på båten vid strax före tolv, och sen avgick den klockan tolv. Vi åt brunchbuffé och den var väldigt riklig. Typ som ett smörgåsbord nästan. Efter maten så fanns det även ett rikligt dessertbord.


Här sitter vi i början av färden, och väntar på mat och dryck.











Här sitter min Mamma och kramar om sin dotterdotter och hennes fästman. För Maria och Patric har precis berättat för Marias Mormor att hon ska bli GammelMormor i augusti. :-D





En och en halv timme tog resan till Vaxholm, där vi nästan sen direkt vände, och gick åter mot Stockholm.


Här är Vaxholms Kastell.







Och vi åt, åt, åt, åt, och drack, fikade, pratade, skrattade, och umgicks även på hemvägen.


Det här var det jag åt.











Riktigt soligt blev det sen till slut.





Klockan tre var vi framme vid kajen vid Strandvägen igen. Vi packade då in oss alla tio, i våra två bilar, och så åkte vi alla hem till min syster och hennes sambo, i Sätra.


När vi kom dit så uppvaktade vi Pappa med våra presenter. Han fick en hel massa presenter som vi hade köpt från oss alla tillsammans.





Sen så småningom så blev det ännu mera att äta och dricka, som Anette och Kenneth bjöd på.


Efter det så spelade vi allihopa sällskapsspel. Det blev spelet "Med Andra Ord", som är jätteroligt tycker jag. Två omgångar körde vi.


Vid sjutiden sen, efter sju timmars samvaro, så bröt vi upp, och åkte hem. Vi skjutsade först hem mina föräldrar till Örby. Sen så körde vi Jimmy hem till en kompis i Högdalen, för dom skulle ut och festa i kväll. Och sen så åkte jag och Borzko hem till Farsta.


Vi kom hem precis lagom till att Finalen i "Körslaget" började. Så vi satte oss och tittade och lyssnade på det då. Lite gott att äta och dricka igen blev det då också.


Vid halvtiotiden när programmet var slut, så stängde vi av teven. Borzko satte sig då och läste i sin bok. Och jag satte mig vid datorn.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Oj, det var verkligen en heldag! Men ni verkar ha haft hur trevligt som helst iallafall :-D

2009-01-31 @ 22:56:06
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: hjgj

Afam right in BIATCH!"



Undrar du aldrig vad som hade hänt om du inte hade hoppat gymnasiet? F

2009-01-31 @ 23:12:20
Postat av: Linus

Det ser trevligt ut :-)

Var maten god på ångbåten då?

Såg att S/S Stockholm var yngre än din pappa byggd 1931 och din Pappa är född 1924 :-)

2009-01-31 @ 23:14:52
Postat av: Maria, kiruna

låter som en trevlig dag med god mat härliga bilder här har vi tittat på kevin från idol igår och idag var vi p årenrace snöfestival i stan.

2009-02-01 @ 00:20:35
Postat av: Linus

Hon är söt Maria. Jag var kär i en Maria en gång och hon var söt också :-)

Det är härligt med kvinnor, tjejer, speciellt om man är kille eller karl :-)

2009-02-01 @ 01:10:26
Postat av: Josefin

Vilken bra dag ni har haft! Och att solen tittade fram :)



Jag blir bara lite nyfiken på Linus som skriver kommentarer, känner ni varandra utanför bloggen?



Kramar

2009-02-01 @ 01:24:44
Postat av: Maggan

Hej Bim!

Vilken härlig dag din pappa fick! Och tack för att du tog med oss andra på färden.

Kram, Maggan

2009-02-01 @ 08:37:40
URL: http://margaretaswenson.blogspot.com
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det blev en lång dag! Som en hel arbetsdag nästan! Jag var trött på kvällen, så jag undrar hur Mamma och Pappa kände sig! Men det var supertrevligt! Jag är helt säker på att min Pappa är jättenöjd med sin dag! Och Mamma också! Vi har faktiskt väldigt trevlig i vår släkt när vi träffas. Men vi saknade Jenny och Jocke förstås.

2009-02-01 @ 10:10:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> hjgj: Nej.

2009-02-01 @ 10:41:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Det var jättetrevligt.

Maten var supergod.

Ja, precis.

2009-02-01 @ 10:42:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Ja, det var en superdag! Men det lät ju som du hade haft det då också! :-)

2009-02-01 @ 10:48:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, Maria är väldigt söt tycker jag också.

2009-02-01 @ 10:49:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, det blev en kanondag på alla sätt! :-)



Nej, jag känner inte Linus. Och han är fullt medveten om, att både Jenny och jag tycker att han är lite väl personlig med oss ibland...



Kram.

2009-02-01 @ 10:50:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Maggan: Ja, toppendag fick Pappa! Kul att du uppskattar min blogg och mina bilder! :-)

2009-02-01 @ 10:50:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Jenny Kullin

Åh, såg supermysigt ut. Hade gärna varit med. Roligt att ni spelade sällskapspel också. Var något nytt. Det får vi fortsätta med. Hoppas du hälsade alla från mig och speciellt Maria och Patric !!!



Vi ses snart. Älskar dig.



Och Linus:

Det är roligt att du följer våra bloggar. Men du kan faktiskt skriva lite personligt och konstigt ibland. Tänk en extra gång innan du lämnar en kommentar. Okej?

2009-02-01 @ 11:10:40
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Ja, det var en underbar dag! Men vi saknade förstås dig och Jocke jättemycket! Jag kramade Maria lite extra från dig!



Ja, det var jättekul att spela "Med andra ord". Och den här gången var faktiskt din bror och far riktigt duktiga! ;-)



Ses vid tolvtiden! Älskar dig också!



Jag håller med dig i kommentaren till Linus...

2009-02-01 @ 11:19:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej.

Jag tror jag slutar och kommentera i era bloggar.

2009-02-01 @ 12:27:57
Postat av: Bim

---> Linus: Okej. Du gör precis som du vill. Men ibland kan det kännas lite väl påträngande... Som när du skickade SMS till Jenny... Och när du mailar privat. Men visst, har vi bloggar, så är det ju sånt som man kanske får räkna med...

2009-02-01 @ 14:24:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej.

Jag menade inget illa iallafall det har du mitt ord på.

2009-02-01 @ 16:41:08
Postat av: Bim

---> Linus: Okej.

2009-02-01 @ 16:46:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Det är minsann inte svårt att ana att ni haft en fin dag ihop med "den gamle"...Härligt!

2009-02-01 @ 23:11:21
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var en toppendag! Det tyckte vi nog allihopa! :-D

2009-02-02 @ 15:09:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har trott att han varit en släkting till er, det har verkat som att han känt er på sättet han skrivit på. Att han skickat sms till Jenny var väl att gå över gränsen? Han är säkert helt ofarlig men det känns väl lite för nära när någon gör så, man tycker att man borde förstå det själv?



Kram

2009-02-03 @ 07:19:29
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, han vet att både Jenny och jag tycker att han har "gått över gränsen". Att han mailar privat, istället för att kommentera, är väl "okej". Men när han sms:ade Jenny, så tyckte vi inte om det... Även om hon inte har hemligt nummer, så tycker jag inte att man gör så. Känns lite för närgånget på något sätt... :-/

2009-02-03 @ 16:54:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0