Dagens Dagbok - Onsdagen den 28 januari 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med sju fotografier).

Åkte hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma även i dag när jag kom hem, fortfarande hemma på grund av arbetsbrist.


Jag kollade bara mejlen och posten, och fixade några grejer. Sen så åkte Jimmy och jag iväg i bilen.


Åkte en sväng till Centrum först, och så hämtade jag ut paket, böcker från Tradera.


Sen så åkte vi vidare mot Tumba. Mötte upp med Jenny vid stationen vid halvfyratiden som kom från skolan. Och så åkte vi till Willys och handlade mat.


Efter det så åkte vi till stationen igen och hämtade upp Jocke som kom från jobbet.


Åkte sen till Hornbach i Fittja för att Jenny och Jocke skulle köpa fiskar och växter till sitt nya akvarium.


Jag köpte också två stycken fiskar till dom. Det blev två malar/algätare som håller rent i akvariet. Jag döpte dom till Bim och Britt-Marie efter mig själv. Eftersom jag alltid diskar när jag är där, och dom kommer att "diska" akvariet. ;-D


Sen så åkte vi hem till Jenny och Jocke i Tumba. Och så gjorde Jenny i ordning middag, medans jag diskade lite disk som redan fanns där.





I dag så åt vi en färdigrätt, fryst laxpytt. Vi hade också stekta ägg till, plus två olika smaksatta creme fraicher.









Efter maten så fikade vi och så gjorde Jenny i ordning smoothies till oss.


Och sen så fixade Jenny och Jocke lite med akvariet, stoppade i växterna, och så släppte vi ut fiskarna.















Vid sjutiden sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta igen. Kom hem vid halvåttatiden.


Jimmy satte sig då vid datorn när han kom hem. Själv så höll jag på och plockade och fixade med lite här hemma först. Och sen så satte jag mig i köket med datorn.


Borzko jobbade sent i dag, och kom hem vid niotiden. Middag hade han redan ätit, så han duschade bara och gjorde sig i ordning. Och sen så blev det lite sport på teve för honom.


Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

TACK för fisken. Bim och Britt-marie simmar fint runt och äter massa skit. Så dom håller rent precis som du gör när du är här. hihi



LOVE U

2009-01-28 @ 22:05:14
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Anna

å vilken tur ni har som kan träffas så där ofta! jag längtar jättemycket efter min mamma!!! Det är tur att det finns telefoner :D

2009-01-29 @ 15:19:18
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jenny "Tufsan" Kullin: Varsågod! Det var så lite så! Nu kan ju du tänka på mig när dom diskar insidan av akvarieglaset! ;-)



LOVE U 2 !!!

2009-01-29 @ 17:17:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, jag är så glad att Jenny bor så pass nära. Det tar prick en halvtimme med bil. Men det är ändå tur att det finns telefoner! :-)

2009-01-29 @ 17:18:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0