Dagens Dagbok - Torsdagen den 22 januari 2009 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. I dag var inte Jimmy hemma när jag kom från jobbet. För i dag så hade han fått jobba igen.


Däremot så var Borzko hemma. Men inte på grund av arbetsbrist, utan för att det var hans lediga dag. Och han hade tagit hand om veckostädningen i dag.


Jag gick nästan direkt till Centrum och till FrisörImperiet. Jag var så trött på mitt hår, så jag skulle boka en tid hos frissan så fort som möjligt. Och jag hade sån tur så jag fick tid direkt. Jag blekte massor med slingor, och så klippte jag mig ganska så kort.


Jag har verkligen försökt att trivas i mitt mörkare och längre hår... Har ju faktiskt kämpat nu ända sedan oktober. Men jag gillar det inte. Alla andra tycker det är snyggare, utom jag själv...


Men jag har inte klippt det sådär superkort som förr, och jag har inte helblekt det. Utan det är lite mittemellankort, och slingat. Så får jag väl se om jag trivs i det, annars blir det helblekt snagg till våren... ;-)


Det gick på 820:- kronor. Och efter att jag var klar så gick jag in på Kicks och köpte mig en ny parfym. Sen så gick jag hem.


Borzko var inte hemma när jag kom hem. Han hade åkt iväg till jobbet för att hämta hem sin lastbil till morgondagens jobb.


Jag höll på och fixade och grejade med lite allt möjligt här hemma när jag kom hem. Och satt lite med datorn också.


När Borzko kom hem med lastbilen, så åt han middag direkt, och sen så gick han och la sig för att sova. För han fick en specialkörning i natt/morgon bitti, så han ska gå upp klockan halvtolv i kväll/natt, för att jobba.


Jimmy kom hem från jobbet vid sextiden, han åt då middag, och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

Kommentarer
Postat av: Linus

Är du nöjd med håret nu då?

Man ska ju ha färg och frisyr som man trivs med.

Jag var hos Eman på Salong Magic Touch och klippte mig i tisdags här på Forshagagatan.

Även män får väl vara snygg i håret och inte bara kvinnor :-)

2009-01-22 @ 19:22:14
Postat av: S

får man se bild =)??

2009-01-22 @ 19:58:36
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, jag är nöjd.

Och självklart så ska väl även män få vara fina i håret.

2009-01-22 @ 20:09:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> S: Jag har precis lagt in tre bilder! :-)

2009-01-22 @ 20:10:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria, kiruna

snygg frisyr den passade du i.

2009-01-22 @ 20:49:02
Postat av: Anna

Nyfiken som jag är skulle jag vilja veta vad som räknas med i veckostädningen hemma hos er : )

2009-01-22 @ 20:49:29
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Tack så mycket! :-D

2009-01-22 @ 21:24:23
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Det varierar ju självklart lite från vecka till vecka.



Men det vi alltid gör är väl: dammsugning, torkning av golven, byte och tvätt av handdukar, skurande av toaletten och badrummet.



Varannan vecka byter och tvättar vi lakan.



Sen ibland så dammar vi.

2009-01-22 @ 21:26:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

vi har fått problem med att hinna med städningen här hemma och håller på att försöka bestämma oss för något slags hållbart schema och då är det intressant att veta hur andra gör!

2009-01-27 @ 09:48:44
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, vi har kört på det här ett tag nu.

2009-01-27 @ 17:22:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0