Här kommer svaren på frågorna som jag fick i inlägget: "Frågestund !!! ;-D".


Ja, här kommer alla svaren på dom frågor som jag fick i inlägget: "Frågestund !!! ;-D" som jag bloggade i fredags. Jag fick tjugotvå frågor av tolv personer.

Om ni vill läsa frågor och svar från mina två föregående Frågestunder, så finns det länkar till dom inläggen,
i det här inlägget.




Från: Emma:

1.Hur var du när du var tonåring? (stökig, blyg, pluggis osv).
2.Hur gammal var du första gången du blev full?
3.Hur gammal var du när du kysste någon första gången? och hur var det?
4.Varför använder du oftast bara svarta kläder? (inget illa menat alls med denna frågan) :)
Det var dom frågorna jag kom på nu, kommer jag på flera så skriver jag dom sen ;)


Svar:

1. Jag var både blyg och stökig kan man nog säga. Men, tyvärr, inte pluggis.

2. Oj, det är ju en sån där fråga som man egentligen inte vill svara på... Skäms ju för det i dag, men jag var faktiskt bara fjorton år...

3. Det kommer jag faktiskt inte ihåg. Det måste ha varit någon gång när vi lekte "Ryska Posten" och "Sanning och Konsekvens", när jag var kanske typ tretton år.

4. Jag vet faktiskt inte. Det har bara blivit så dom senaste åren. Tycker bara om svarta kläder för tillfället, och blå jeans. Men det kanske ändrar sig framöver.




Från: Ahnna:  

Vart skulle du vilja åka nu? Semester tänker jag på.
Sen tycker jag att du skriver så personligt i din blogg så jag vet allt. Fick ju bra resultat i din ..(kommer inte på namn) frågor om dig.
Kram Ahnna


Svar:

Jag skulle helst vilja åka till Thailand igen. Det är den bästa resan som jag har gjort, när vi var där, julen 2006, i Phuket.




Från: mikaela:  

Om du fick sadla om, och välja precis vilket yrke du ville. Vilket skulle du välja?

Har du någon dold talang?


Svar:

1. Jag skulle vilja jobba på kontor, gärna kombinerat med reception, och med mycket datorjobb. Eller så skulle jag vilja jobba som bibliotekarie.

2. Nej, det har jag inte.




Från: lilla jag:

Jag har följt din och din dotters blogg länge. Ni verkar ha ett så mysigt förhållande. En sak jag undrar över är om Borsko är Jennys och Jimmys riktiga pappa?
ta hand om dig bim.


Svar:

Ja, Borzko är Jimmys och Jennys riktiga Pappa.




Från: akå:

Jag har tänkt på en grej, jag skulle tycka det var jätteroligt att få se en videoblogg med dig. Vore roligt att höra din röst och se hur du ser ut inte bara på kort. :)


Svar:

Jag har länge tänkt att börja att göra videobloggar. Men jag vet inte varför det liksom aldrig blir av... Men var beredd på att jag har inte precis någon behaglig röst. Kanske lite typ som Carolina Gynning, fast utan skånskan! ;-)




Från: Josefin:

Om du fick leva om ditt liv, hade du valt att göra något annorlunda då? (större förändringar)

Tre saker (inte personer) du skulle ta med till en öde ö?

Om du skulle flytta till ett annat land, vilket skulle det då bli och varför?

Hoppas att du kommer att ha en bra helg :)

Kramar


Svar:

1. Jag hade nog kanske gått gymnasiet, och kanske pluggat vidare, så jag kunde ha haft ett annat jobb i dag.

2. En stor kasse med böcker, dator med mobilt bredband, mobiltelefonen.

3. Då skulle jag flytta till ett varmt land, vilket vet jag kanske inte. Men det måste vara en regim och en religion i landet som jag kan leva med. Och skälet skulle vara för att jag skulle nog vara bättre i min artros i ett varmt land, plus att jag älskar värme.




Från: Pernilla:

Jag undrar om Jimmy och Jenny kan någon kroatiska?
Hur märks det hemma hos er att Borzko är kroat - mat, språk etc?
Har ni aldrig funderat på att resa till Kroatien under sommaren? Kanske att föredra framför Turkiet.. ;-)


Svar:

1. Nej, dom kan ingen kroatiska.

2. Det märks ingenting av det hemma hos oss. Bara när han pratar i telefon med sin Mamma, för då pratar han kroatiska.

3. Jo, visst har vi funderat på det. Många gånger. Men det har inte blivit av. Bara en gång, för länge sen, år 1986.




Från: hanna:

hej, har du inga vänner som du träffar förutom dina kollegor på jobbet?


Svar:

Nej, det har jag faktiskt inte. Jag träffar bara min familj, min släkt, och mina arbetskamrater. Och så "umgås" jag med mina cybervänner på nätet.




Från: Lotta:  

Vad skulle du helst vilja förändra i ditt liv

Vilken god vana vill du lägga till i ditt liv


Svar:

Svaret på båda dom två frågorna, finns i mina Nyårslöften. Här är en länk till dom. Sen kan det ju finnas andra saker också, men det finns ju saker som jag faktiskt tycker är för privata och för personliga för att lägga ut här i bloggen.




Från: Emma:

hur träffades du och borzko?


Svar:

Vi träffades på vår dåvarande gemensamma arbetsplats, en fabrik som heter Sandvik och ligger i Västberga.




Från: Anna:

Vad gör du om 5 år och vad bor du då?


Svar:

Jag tror faktiskt att jag om fem år jobbar kvar på samma jobb, och bor kvar på samma plats.




Från: Ströbaek:

Vill minnas att du sagt att du inte tänker gå på "spotlife"-middagen. Hur kommer det sig?

(och kom inte med din ålder... för du är inte ens 10 år äldre än mig (faktiskt skiljer det bara 9 år))


Svar:

Jag ska fira min Pappas 85-årsdag den dagen och kvällen.




Tack till alla som ställde frågor!

Kommentarer
Postat av: Linus

Jag tycker ni ska åka till Kroatien snart. Man lever bara en gång och livet är så kort.

Vill inte Jimmy och Jenny lära sig krotiska så dom kan prata med sin kusin?

Det är kul med språk tycker jag.

Jag kan engelska, spanska, lite franska,lite portugisiska, lite italienska.

Hur låter din röst då? Jenny låter som Janis Joplin tycker jag.

2009-01-18 @ 19:42:25
Postat av: Snurran

Inte förknippar jag Bim´s röst med Gynning iallafall! Jag tycker hon har en helt normal röst. Bim alltså ;-D

2009-01-18 @ 19:57:30
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Emma

Jag tycker det är kul att du alltid svarar på alla kommentarer, frågor osv. Förutom dom allra personligaste då, men det är förstårligt varför du inte vill svara + att du alltid brukar förklara varför du inte vill svara :) Och fan, nu kom jag på flera frågor som jag ville fråga, men så är det ju alltid. Får ta det nästa frågestund ;)

2009-01-18 @ 20:02:50
Postat av: Bim

---> Linus: Ja, det är möjligt att vi kanske åker till Kroatien någon mer gång snart. Har ingen aning nu faktiskt. Inga resor alls inplanerade nu.



Jag vet inte om dom vill det. Förmodligen inte. För annars så skulle dom väl göra det!?



Jag tycker inte det är så kul med språk, förmodligen för att jag är dålig på det. Kan bara lite dålig engelska. Inget annat.



Jaså!? Låter Jenny som Janis Joplin?! Det håller jag absolut inte med om.



Jag tycker att jag låter som en Stockholmsk Carolina Gynning.

2009-01-18 @ 20:02:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Snurran: När jag hör mig själv, alltså inte live, utan på videoinspelningar, så tycker jag att jag låter gapig, gäll, och skrikig... Alltså lite som en Stockholmsk Carolina Gynning. Men det är ju skönt att höra att du inte tycker det! :-)

2009-01-18 @ 20:04:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Emma: För mig har det alltid varit viktigt att svara på vartendaste liten kommentar. Och också ha frågestunder och svara på dom flesta frågor där. Och om du inte vill vänta till nästa frågestund, så är det okej att fråga när som helst! ;-)

2009-01-18 @ 20:18:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Okej.

Jenny har hes röst iallafall tycker jag.

Men det kanske låter annorlunda i videobloggen.

Jag har liten släkt, har en kusin och en sysling. Syslingen träffade jag senast 1985 och min kusin är socialt utslagen och bor i en husvagn. Jag har varit med om mycket i mitt liv, livet är ingen dans på rosor. Livet är hårt.

2009-01-18 @ 20:26:13
Postat av: Bim

---> Linus: Okej. Låter tråkigt för dig...

2009-01-18 @ 20:32:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Vad var tråkigt för mig? Det är som det är.

2009-01-18 @ 21:52:47
Postat av: Petra

Vad är "spotlife-middagen"?

2009-01-18 @ 22:20:04
URL: http://www.morgonsol.com
Postat av: Josefin

Tack för svaren på frågorna :)



Finns det någon som tycker att man låter ok själv när man hör sin inspelade röst? När jag hör hur jag låter har jag lust att inte prata mer. Jag låter som en norrländsk bonde (inget illa ment åt bönder... haha). I gymnasiet hade jag och några till i klassen praktik på närradion, det var otroligt roligt, så länge man inte hörde sändingen på band efteråt..

2009-01-19 @ 11:40:25
Postat av: Bim

---> Linus: Okej...

2009-01-19 @ 15:53:33
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Petra: Vi som är med i Spotlife, http://spotlife.se/, är bjudna på middag.

2009-01-19 @ 15:54:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Hahaha! Ja, så är det nog kanske för alla! :-)

2009-01-19 @ 15:55:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja jag hoppas att det är så, då kanske det finns en liten chans att ens röst inte är så hemsk som man tror egentligen.. :)

2009-01-19 @ 17:08:24
Postat av: Bim

---> Josefin: :-D

2009-01-19 @ 21:09:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0